weekend Kustrin - Reisverslag uit Caputh, Duitsland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu weekend Kustrin - Reisverslag uit Caputh, Duitsland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

weekend Kustrin

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

04 Augustus 2012 | Duitsland, Caputh

Rondje fietsen en rustdag? 4-8-12
Lekker uitgeslapen, een bloemetjes ontbijt gehad, met veel biologisch en echte bloemen. Oma’s vleesprodukten en gurken op ‘t zuur. Hostel voor Berlijn geboekt en daarna gepakt voor een rondje fietsen Langs de Oderdijk naar het zuiden Kustrin, dus echt in Polen geweest en door een nog niet gerestaureerde vesting gefietst. In dit stadje was het Woodstock festival aan de gang, het was er smoordruk van de biergangers. Met de trein naar Werbig gegaan , om daar te ontdekken dat de strekke Frankfurt am Oder tot Wriezen er uitligt. Het heeft ons wel op het idee gebracht om morgen maar naar Wriezen te fietsen, omdat de treinen morgen vol met teruggangers zitten en dan is er in elke trein geen plaats voor twee oudere Hollanders. Je voelt je wel oud als je de opmerking moet aanhoren ‘geduld opa die teur machen wir frei, der krieg ist all vorbei.' Je bent natuurlijk direkt gerustgesteld, rekent op de hulp om de bult met rugzaken die voor de deur liggen weg te halen als we de trein willen verlaten. Ja de jeugd is zo slecht nog niet zoals ze zich kleden, T shit open geknipt om daarna met oversised veiligheidspelden aan elkaar te zetten, wat legerachtige kleding aan, liter bier in de hand, spijkerkoppen overal en een hondeafsnoerriem rond de nek. Ja ze hebben de rugzakken aan de kant gegooid, likten nog even de gele deur en wensten ein gutte fahrt. Jammer dat de overstap niet doorging, dit betekende dat we nog terug moesten fietsen, bij god wat is dit een goddeloos gebied zeg. Het is echt erger dan oost Groningen. Krijgen we te maken met de derde regenbui van onze vakantie en dan regent het hier ook, in een half uur 20 tot 40 mm is niks. Dit buitje van een klein uurtje schat ik op 30 mm, maar de zeer oude linde verschafte ons een schuildak met zijn bladerdek. Toen het begon te druppelen onder de linde hield de bui op en konden we verder gaan. Nog even wat abschnitten geprobeerd, gediscussieerd over waar wel of niet eten. Gekozen om dit maar zo dicht mogelijk bij de circuswagen te doen. Prachtig op de dijk kijkend naar de paarden van Hammink die in het niemandsland een waar paradijs hadden. Lekker gegeten, op advies van de waardin een bauernfruhstuk en voor ons een extra portie rauwkost erbij en kersenijs na. Geweldige spot zo op de dijk, om vogels vissen paarden en dikkebillen te spotten die voorbij fietsen. Om 21.00 uur naar de camping. Hier de regenkleding maar weer aangedaan, om ons te beschermen tegen de eindeloze aanvallen van de muggen, het is een verloren strijd tegen de muggen. De pre en aftermug is bijna op enIineke bijna hist. Op naar de wagen, die bijzonder koel blijkt te zijn, met zwaaiende handdoek naar het washokje, tandenpoetsen en een pippi doen op het ecologisch toilet, natuurlijk zittend ook voor mannen. Wonderlijk, dit toilet stinkt niet, je moet de poep en de pies dus goed scheiden. Nu ga ik pitten.