De mutsen handschoenen en winterjas weer verkocht - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu De mutsen handschoenen en winterjas weer verkocht - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

De mutsen handschoenen en winterjas weer verkocht

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

25 Januari 2014 | Costa Rica, Liberia

Vanmorgen eerst naar de mercado geweest om de geur op te snuiven, de ogen de kost te geven en lopen te kwijlen van de heerlijkheden die we laten liggen, omdat we de keuken niet mee hebben op de rug.
De geuren van de kruiden zitten nog in de neus als we langs de kippen komen. Hup levend worden ze in een Hema zak gedaan en thuis de bijl er op. Waar ga je zo’n kip voor het leven houden in de kleine tuintjes en wees nou eerlijk, verser kan toch niet. Komt de vis voorbij of wij de vis. Zelden zulke grote inktvissen gezien, alle vis gefileerd en netjes onder en op ijs. De tenderlain zag er uit alsof hij op je tong wilde smelten, rood vlees daar hebben ze wel een idee van, die indiers doen het wel goed en vet zijn ze niet. Vraag me nu wel af wat ze van die dikke nekbult maken, zal wel in de gehakt verdwijnen denk ik.
Je kon er ook eten, maar dat was te vroeg voor ons en we hadden ons broodje met jam al op, we hebben niets te klagen gehad over dit hostel Cuesta in San Jose, de jongelui waren zeer behulpzaam en stonden voor je klaar. Alles inclusief ontbijt wel sober, maar daar is de prijs dan ook naar en op en paarr minuten van het centrum, prima locatie.
Terug naar het hostel om de rugzakken op te halen, taxi gebeld, een van de medewerkers heeft de chauffeur uitgelegd welke terminal we moesten hebben om naar Liberia te gaan.
Twee kaartjes voor de 11 uur bus, gelukkig er waren er nog genoeg, maar 15 minuten later was de bus al uitverkocht en dan kun je wachten op de volgende. Dus de volgende keer gaan we weer reserveren, dan hoef je ook die rats niet te hebben.
Met de Pullmann op weg naar Liberia veel ananassen en bananen, nog een paar fruitsoorten maar niet bekend bij mij. De ene rivier na de andere, de ene snelstromend de andere bijna droog, allen hun water afvoerend naar de Pacific Ocean.
De bus was niet te koud, maar toen we uitstapten voor een sanitaire stop, waren we blij dat we weer in de bus konden, die was zeker 10 graden koeler. Maar goed dat we de winterspullen hebben verkocht. Het moet wel weer wennen de warmte, toch nog maar wat fruithapjes gekocht voor de met extra vitamines. Ik moet wel vermelden dat dit een supernette busstop was, toiletten superschoon, de bril werd bijna achter je K schoongemaakt.
Verder op naar Liberia veel meer vleesvee, hier en daar fruit en melkvee, ik heb niet alles gezien de Pullmann deed zijn naam geen eer aan, de ruimte voor onze westerse benen was wat krap. De rest niets om over te reclameren, de driver reed rustig, kan ook niet anders met het PAN AM vrachtverkeer op de weg. Jammer voor jullie maar ik heb niet alles gezien onderweg, de oude vellen zakten soms over de pupillen. We zitten nu lekker te genieten van wat evergreens en worden verfrist door een warme bries die toch verkoelend aanvoelt. Morgen naar een vulkaantje en watervalletjes, misschien een mudbad om dan schoongespoeld te worden in een hotspring, of misschien alleen maar dobberen bij de waterval, we gaan er wel in een privé 4X4 heen.