Toch nog gevaren - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Toch nog gevaren - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Toch nog gevaren

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

29 Januari 2014 | Nicaragua, Granada

We hebben op ons gemak gegeten en gekeken of we vast konden inchecken, dat was niet mogelijk maar de reis is bevestigd, als we het vliegveld halen dan zal alles we goedkomen. We durfden het risico van de shuttle bus niet aan vanwege de tijd, dus de deskmedewerker van het hotel gevraagd een taxi te regelen.
Dus morgen lekker uitslapen, zwemmen en dan op naar Managua airport.
We hebben vandaag in een lokale supermarkt de lunch gekocht en zijn via een goede koffiezaak op het centrale plein naar het eind van de Pennusula gelopen. Hier kwam de eigenaar van toerbootjes en het restaurant op ons af of we nog een tochtje wilde maken langs de eilandjes, dus ja want voor $5 pp kun je eigenlijk geen nee zeggen. De touroperators vragen voor deze trip 25 tot 50 dollar, in de laatste zit wel een lunch.
We hebben tijden deze tocht een paar eilandjes van de rijken van Nicaragua gezien, de waspoeder fabrikant vliegt de weekenden hier naar toe met zijn hefschroefvliegtuig. Prachtig de natuur en de vogels. We hebben op deze trip meer vogels gespot dan in alle tijd ervoor, de volgende trip maar vroeger uit bed en wat birdwatching trips maken.
Tijdens deze tocht minderde de zoon van de eigenaar die vaarles had al automatisch vaart om een foto opname mogelijk te maken. De baas zelf deed zijn best om in simpel Spaans uit te leggen wat we allemaal tegen gekomen zijn.
Naar monkey island, een 250 vierkante meter groot eiland, dus poepie klein voor al die apen. Maar na wat uitleg bleek dat de dichtbij wonende veearts/onderzoeker de apen bijvoerde.
Leuk toen de schipper een paar namen begon te roepen: Lucie, Herie en Michel Jackson en prompt kwamen ze er aan. Prachtige tocht die je voor dit geld nooit zou moeten missen. Na de tocht eerst een biertje en toen maar teruglopen, we moeten toch wat aan de conditie doen. We hebben de paardentaxi’s voorbij laten gaan ook al begin het inmiddels wat te spatten. Het weer kan hier zo veranderen. Meestal is de lucht stralend blauw met een enkel wolkje. Vandaag was het iets koeler, goed voor de overgang naar Hollandse temperaturen, maar nog steeds heerlijk vakantieweer!!!!!!!!!!
Ik ga nog even een paar baantjes trekken in het zwembad van het hotel en daarna tassen pakken.

• 29 Januari 2014 - 07:15

Astrid:

Goede reis terug en tot gauw!

• 29 Januari 2014 - 08:14

Marieke:

Wat jammer dat het erop zit, maar goede reis terug!

• 29 Januari 2014 - 14:08

Irma:

Hallo Erick en Ineke,

Ja aan alles komt een einde, helaas??!

Wens jullie een goede reis en goede vlucht.
    Tot in Boksum,

Irma

• 29 Januari 2014 - 17:14

Ev:

bedankt voor het mogen meereizen! lekker meegenoten op afstand!
    goede thuisreis en welkom thuis!!

• 29 Januari 2014 - 17:53

Bram:

Weer genoten van de mails met jullie reisindrukken. Op de kaart goed kunnen volgen waar het verhaal bij hoorde. Bedankt en een goede reis naar een koud holland.

• 29 Januari 2014 - 22:56

Rino En Rennie:

Dag Erick en Ineke,
    Jammer dat de vakantie er weer op zit, maar zo te zien hebben jullie genoten
    Wij wensen jullie een hele goede reis en wel thuis.
    De groeten aan Marloes en Frans en de kinderen.
    tot ziens in Boksum. Rino en Rennie

• 29 Januari 2014 - 22:58

Rino En Rennie:

Erick ,
    We gaan morgen voor de tweede keer sporten in Deinum.
    Afgelopen dinsdag was het voor het eerst.
    Een rondje langs alle toestellen, leuk! Rino.