Start van Boksum via Den Haag naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Start van Boksum via Den Haag naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Start van Boksum via Den Haag naar Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

03 Januari 2015 | Nederland, Amsterdam

De eerste dag zit er op.
Gek begin voor een verslag van de dag. Maar vanmorgen nog in de kleinkinderen gezellig met elkaar. Het kot opkuisen, de rugzakken hadden we al ingepakt en die hopen we vanavond terug te vinden in Amsterdam. Zit nu in de trein op het station Den Haag Centraal, de fluit gaat en de trein ook. Wat een goed idee van zwager Hans om ons uit te nodigen voor een maaltijd, zijn favoriete nog wel te verstaan. We begonnen met een smeerseltje van een gedroogde tomaten tapanade, uiteraard met een goede Italiaanse wijn erbij. De coquilles waren een goed voorgerecht gevolgd door patatten met zalm en een degelijke Hollandse salade gemaakt door Nel. Het was een kostelijk maal rijkelijk vergezeld van de roden wijn de tweede fles was een luxe wijn uit de streek van Verona. Toch fijn een zwager te hebben in den Haag die op de valreep onze paspoorten met daarin het benodigde visum heeft afgehaald van de dependance van het consulaat. Laten we zeggen dat het kantje boord was met één reservedag. Maak je geen zorgen voor de dag van morgen. Maar eerlijk gezegd hebben we de piepzak wel even ervaren. Dat is ook weer een les. Dus als je een visum nodig hebt, dan regel je dat op tijd en wees niet naïef want ook al zeggen ze dat je het dezelfde dag kunt meenemen, dan kan dat in de praktijk nog wel 5 werkdagen duren. En dat met kerst, oud en nieuw. Hans fijn en bedankt voor je vorstelijk onthaal. We zijn nu op weg naar de volgende wereldstad in een schommelende dubbeldekker 21 uur 57 werd er net omgeroepen, dus we zijn wel bij de tijd, maar word ik nu zat van de wijn of de schommelingen wie zal het zeggen.
Leiden Centraal niemand op het perron, dat zal straks in India wel anders zijn, ik heb er nu al zin in om dit te ervaren. Eerst maar een nachtje slapen in de Jordaan, zal wel een rustig stadsdeel zijn bij de voorstelling die we ons nu al maken van Delhi.
Morgen vliegen we om 13 uur die kant op, laten we hopen op een leerzame goede reis, we hebben er zin in.

• 05 Januari 2015 - 15:49

Bram Janse:

Erik/Ineke,

Was niet op de hoogte van weer een reis maar ga het met veel interesse volgen.
    Goede vlucht en vooral geniet ervan

• 05 Januari 2015 - 16:39

Evelien Meijs:

heerlijk op zo mee te mogen reizen. In mijn eigen stoel!
    Wens jullie heel veel goeds voor het nieuwe jaar en een fantastische reis!

• 05 Januari 2015 - 17:48

Marian Meijs:

Hoi brother ,gelukkig toch een visum
    geniet van de reis en de gr aan de fam in de jordaan.

• 05 Januari 2015 - 20:39

Marie-José De Theije:

Dat ziet er weeral fantastisch uit! We zullen het weer volgen.