Veel van alles - Reisverslag uit Mandāwa, India van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Veel van alles - Reisverslag uit Mandāwa, India van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Veel van alles

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

06 Januari 2015 | India, Mandāwa

06-01 Op weg naar Mandawa een plaatsje aan de zijderoute.
Goed geslapen prima ontbijt, dus om precies 9.00 uur in de kar. Op weg naar de vergane glorie van Mandawa. Kishan manoevreerde zes uur lang de auto perfect langs de koeien, geiten, honden, mensen, fietsers, motorrijders, kamelen met karren, auto’s, risksjas, Massy Fergusons, Eichers en nog meer rijdend spul met een leeftijd van nieuw tot zo oud als Methusalem. Goed dat men het spul zolang aan de praat kan houden. Na 3 uur even gestopt bij een op de toerist georiënteerd restaurant met voor elke deur een bediende. Gelukkig mocht ik mijn eigen jonge heer nog in het urinoir richten, maar om zelf de deur te openen en de droogpapiertjes te pakken na het handwassen, was de hulp er. Overigens een keurige snelle lunch gehad. Ze waren in staat om je door de souvenirwinkel naar buiten te loodsen. In Mandawa eerst inchecken in een lodge, prachtige kamer oftewel huisje maar het compleet uit klei en mest opgetrokken verblijf had toch iets te veel kitcherige afwerkingen met spiegeltjes en schelpjes uit een zee hier honderden kilometers vandaan.
Een snelle rondleiding gehad door deze oude stad (Mandawa, lees maar na op internet) en een toegift, het was echt een heksenketel in deze plaats. Een beroemde Indiase Bollywood acteur was in town, honderden fans van wel 50 tot 200 km afstand waren naar deze plaats gekomen om hun idool te aanschouwen. We hebben een act mee mogen maken, staand op het dak van een van de oude koopmanshuizen.
Terug in onze lodge hebben we daar gegeten. De keuze was beperkt tot gerechten die binnen 30 minuten te maken waren, dus voor de lamsvlees schotel had ik een uur eerder de bestelling al door moeten geven.
Overigens was de kip voortreffelijk en not to spicy. Het koelt hier wel sterk af, we zitten aan het begin van de desert. Morgen naar een kamelen fokker en overnachten in Bikaner.

• 07 Januari 2015 - 20:29

Astrid:

Hoe heette die acteur?

• 08 Januari 2015 - 14:36

Marian:

Zo luitjes alweer veel gezien in een paar dagen
    genieten maar