Jaipur the pink city - Reisverslag uit Jaipur, India van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Jaipur the pink city - Reisverslag uit Jaipur, India van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Jaipur the pink city

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

17 Januari 2015 | India, Jaipur

Om tien uur zijn we vertrokken na een goed ontbijt. We verlaten het verlichte stadje Pushkar, na een wel bijzondere nachtrust gehad te hebben. De runderen hebben het gazon kaal gevreten en werden rond 3 uur met veel kabaal door de nachtwachters weggejaagd. De honden hadden om 4 uur een gezamenlijk gebed, het leek wel een heel asiel dat aan het blaffen was. Het geschal vanaf de torens van de moskee maakte ons om 5 uur even wakker, de hindoebellen herhaalden de wake-up call om 6 uur, 7 uur en 8 uur. Dus zitten we nu wel gewekt in de Toyota. Het landschap is als voorgaande dagen, wel mooi is het om te zien dat er slimme dieren zijn. Een groep duiven zat achterop een vrachtwagen en liet zich dus vervoeren. Ondertussen hun snavel in de jutezakken stekend om er tarwe korrels uit te pulken; gratis vervoer en nog voer op de koop toe. Ook goed voor de inteelt bestrijding. Zo komen ze ook weer eens in een andere plaats, dus andere liefdes.
Voordat we naar hotel gingen, werd Ineke afgezet bij een speciaal massage centrum. Ze werd er verwelkomd door een dokter en kon toen een keuze maken. Totaal relaxt en met glanzende haren van de massageolie kwam ze na een dik uur weer naar buiten. Vanmiddag het stadsleven bewonderd, tijd zat om deze oude Havela te bewonderen. Ronddwalend komen we op het dak terecht en zijn getuige van tientallen jongens die met hun vliegers elkaar aan het bevechten zijn, de meisje doen verkleedpartijtje en de moeders de was. Prachtig om te zien dat het familieleven gewoon op de daken plaatsvindt. Er gaat een groot gejoel op als er weer een vlieger touwtje is doorgesneden door het glasdraad. De disco muziek en het geluid van Hindoe bellen en gejammer van de Iman wisselen elkaar af.
Geregeld valt er een vlieger op ons dak, overal liggen lange stukken glasdraad. Dus ook maar een vlieger opgelaten, een beetje instructie gehad van de manager van het restaurant die zelfs zijn obers voor mij aan het werk zette. Het valt nog niet mee de vlieger omhoog te krijgen, maar aantrekken als hij naar beneden valt, is de oplossing, Zit je goed en wel in de lucht, blijkt dat een van die snotaapjes op een ander dak mijn touw heeft doorgezaagd. Het was duidelijk merkbaar dat de jongens heel veel plezier hadden om de vlieger van een Hollander niet te laten opgaan. Na nog een paar vliegers die op ons dak kwamen de lucht in te brengen en vervolgens te verspelen zijn we naar een Bollywoodfilm gegaan. Het theater was prachtig, de zaal indrukwekkend groot en toen de film begon was het kermis in de zaal, telefoneren alsof je thuis bent gaat gewoon door. Komt er echt een prachtige Indiase filmster in het beeld, dan gaan alle mannen uit hun dak zoals bij een Italiaanse opera. Op elke scene hebben ze activerende opmerkingen. De film was traag en zonder ondertiteling goed te volgen. In de pauze zijn we opgestapt zoals de meeste toeristen, de clou was te raden.
Terug naar het hotel Madawa Haveli, we hadden we de keus a la carte of meedoen met het buffet, zoals het Krasgroepje. Het buffet zag er goed uit, verschillende Indiase gerechten, omdat er gerechten bijzaten die we nog niet geproefd hebben in de afgelopen tijd, hebben we voor het buffet gekozen. De jongens van de bediening en de manager waar we een paar uur daarvoor mee hebben gevliegerd, hebben ons met overdreven veel aardigheid en plezier een bijzondere voorkeurs behandeling gegeven. We blijven hier nog een nachtje langer, ze willen mogen weer vliegeren met mij, maar ik heb nog niets toegezegd, het glasdraad heeft al wel voor sneden in mijn wijsvinger gezorgd. Dus eerst maar op de sightseeing toer.

• 18 Januari 2015 - 10:07

Marian:

Hallo fam Eindelijk weer wat tijd om de verslagen te lezen.
    Sara en Tom zitten fijn te spelen en intussen geniet ik mee met jullie reis.
    Hier is het nog echt geen winter dus mis je niks.
    liefs Marian