13 jan naar het natuurpark - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu 13 jan naar het natuurpark - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

13 jan naar het natuurpark

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

13 Januari 2017 | Sri Lanka, Habarana

13 Januari Ochtendstond heeft goud in de mond
Wat vroeg ging de wekker af, om het Minneriya Nat. Park te bezoeken. Aruna de-alles-regelaar van ons paradijs waar we nu verblijven, stond er op om als eerste in het park te zijn. Goed we hebben het take away ontbijt meegenomen en een thermoskan warm water. Met de Mihandra een Indiase jeep op pad naar het park. Op de weg ging het prima, maar in het park was deze primitieve uitvoering van een landrover een regelrechte verduring. Maar je bent de ontbering snel kwijt als je boven het dak uitkijkt op de wonderschone ontwakende natuur. De opkomende zon, de dauw die in druppels van de bladeren valt en de frisse ochtendgeuren van buffelshit en olifanten drollen, het ochtendgezang van de vogels bracht zowaar nog meer beleving aan dit geheel. We hebben inderdaad olifanten gezien, een kreupele moeder met dochter die niet uit de voeten kon en twee verstoten jonge heren die het heerschap nog moesten leren. De rest van de grote kudden was het woud alweer ingegaan na het laven aan de waterkant. Maar Aruna was op zijn eigen verzoek meegegaan om ons speciaal op wat vogels te attenderen. Hier wat vogels met Engelse naam Junglefowl, Peafowl, Painted stok, Woolly necked stok, Openbill, Black-headed Ibis, Pond Heron, Little cormorant, White bellied SeaEagle, Red-wattled Lapwing, Wood Sandpiper, Spotted Dove, Green Bee-Eater, meer dan 35 verschillende, dat ik de namen nog weet. Dit komt omdat Aruna ze aangekruist heeft in ons vogelboekje. Nog een paar jakhalsen en wat aapjes, toen was het al bijna te warm om in het park rond te rijden en af en toe vast te zitten. Deze jeepuitvoering had geen sper- en vierwielaandrijving. Terug naar het paradijs om wat bij te komen. In de middag een 5* lunch genuttigd in Chimanon Lodge, om daar gelijk maar te blijven om in het zwembad de 1500 meter te zwemmen. Vanavond weer super gegeten in ons gasthuis de Weaver Bird villa.