Februari 2017 Weer thuis. - Reisverslag uit Boksum, Nederland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Februari 2017 Weer thuis. - Reisverslag uit Boksum, Nederland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Februari 2017 Weer thuis.

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

02 Februari 2017 | Nederland, Boksum

We zijn op tijd vertrokken uit Sri Lanka, goed pakketje eten gehad, vergezeld van een sapje, nog steeds alcoholvrij. Een tussenstop in Dubai, waar de herinneringen aan de eerste vakantiedagen weer boven kwamen, wat een verschil in werelden. Nog wel snel op zoek gegaan naar een kookboek met de originele recepten van de Emiraten. Na paar uur konden we weer aan boord van een Airbus. Het duurt wat langer voor zo’n kist vol is. Wat een wonder dat je het dan ook nog de lucht in krijgt. Onderweg boven de grens van Turkije wel even een val naar beneden meegemaakt. Dit hadden we nog niet zo meegemaakt, de Airbus bewoog netjes mee en na. De gezagvoerder liet ons nog lange tijd in de gordels zitten. Na wat slapen en doezelen hebben we een goed ontbijt gehad en zijn veilig op Düsseldorf geland. Wat hebben we lang op onze rugzakken moeten wachten, het duurt wel lang voordat je zo’n grote kist leeg hebt. Met de monorail naar het station. Met de regiotrein naar Duisburg, daar overstappen op de ICE naar Amsterdam. Met de precisie van een uurwerk liep dit met 160 km of meer per uur, als een speer. In Utrecht overstappen naar Leeuwarden, daar ging de trein niet omdat de politie krijgertje aan het spelen was met een boef die het nodig vond om over de rails te lopen om spoorslags te verdwijnen. Dit had tot gevolg dat het gehele treinverkeer tussen Utrecht en Amersfoort stil lag, omdat de boef onvindbaar was, dus een uur later de trein naar Schiphol genomen om via de polders naar Leeuwarden te gaan. Daar heeft Joost ons opgehaald van het station om samen met Astrid en Tobias te genieten van een heerlijke maaltijd en het weerzien.
Het is een mooie reis geweest met veel afwisseling en voor ons doen in een rustig reistempo. We zijn nu een week thuis en dat voelt ook weer goed , de buren, het dorp, de kou en de lokale vergaderingetjes waar we ons weer druk kunnen maken over de lokale beslommeringen. Voor de volgers we groeten u en wellicht tot volgend jaar, groeten Erick&Ineke.

• 12 Februari 2017 - 22:21

Evelien :

Dat was weer een mooie meereisvakantie!

Heb het land ook een beetje kunnen leren kennen! Bedankt Erick!! U

• 13 Februari 2017 - 18:30

Bram Janse:

Heb weer genoten van een maandje reisverhalen lezen.

Zet me maar weer op het lijstje voor volgend jaar.