5 uur door het groen van Sri Lanka - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu 5 uur door het groen van Sri Lanka - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

5 uur door het groen van Sri Lanka

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

09 Januari 2017 | Sri Lanka, Anuradhapura

9 januari met de trein naar de oudste stad van Sri Lanka.

Wat zat het verkeer vast op deze maandag morgen in Colombo, onze files zijn er niets bij. Het bezoek aan het Nationale Museum hebben we maar laten varen en ons door de tuktuk driver maar naar het Fort treinstation laten brengen.
We hebben hierdoor wat langer op de trein moeten wachten dan we gepland hadden, maar wat eten kopen, broodjes fruit en vocht deed de tijd snel voorbijgaan, maar tot overmaat van ramp had de intercity naar Anuradhapura vertraging. Prachtige treinreis met veel kedeng, kedeng door de onregelmatige ligging van de rails en misschien ook wel vierkante wielen, toch zijn we redelijk op tijd aangekomen met een gemiddelde snelheid van 50km per uur. Het landschap bestond uit een afwisseling van rijstvelden, bananen bomen, eucalyptus en bamboe al dan niet overwoekerd door klimmende of hangende lianen. Eenden en buffels bewoonden de vijvers, de kalfjes liepen in de schaduw om het onkruid en de resten van de geoogste rijstplanten op te eten. Met uiteraard een afwisseling van hutten en paleisjes van mooie huizen langs het spoor. We zitten nu een in mooi hostel. We hebben geprobeerd om een zalfje te zoeken om de jeuk van de muggenprik te verzachten, maar Ineke wilde niet aan de corticosteroïden. Ik heb er nu al spijt van, want in dit waterige gebied gedijen muggen natuurkijk geweldig en groot zijn ze ook. Een paardenmiddel om de jeuk tegen te gaan is gewenst, maar ik moet het nu met tijgerbalsem doen, jammer.
We hebben net een goede regionale maaltijd genoten.

• 10 Januari 2017 - 16:58

Marian:

Het klinkt allemaal goed en een enkele tips ter voorkoming van een muggenbeet is slik Vitamine B1 voor het slapen gaan. of slik drie keer daags een biiergist tablet.
    Een druppeltje jodium erop en de jeuk is weg en de bult verdwijnt na een paar minuten. Dat heeft zuster Ineke wel bij zich.

leive groet Marian