31 januari wandelen naar het Dutch Canal. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu 31 januari wandelen naar het Dutch Canal. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

31 januari wandelen naar het Dutch Canal.

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

31 Januari 2017 | Sri Lanka, Negombo

Wat uitgeslapen en na breakfast, langs het strand naar het noorden van Negombo gelopen. Afwisselend zeer schone delen strand voor de resorts en een bende voor de kleinere vissershuisjes. Onderweg hier en daar nog vis te drogen gezien. We hebben een heerlijk bakje gedaan bij een van de resorts waar het uitzicht prachtig was omdat men hier het hele strand echt schoon had gemaakt (aangeharkt). Lekker onder de palmen met uitzicht op zee was het fijn koffie drinken. Met zitten kom je er niet, zei men vader altijd dus verder op pad. Onderweg naar het oude kanaal dat door de Hollanders aangelegd is om specerijen naar de haven te vervoeren. Het werd wel warm tegen de middag en de benen moe, dus in een Maria kapelletje de rust genomen. Het waaide goed door en er stonden twee tuinstoelen in. Na deze siësta doorgelopen naar het kanaal, veel kapelletjes verder (hier hebben de Portugese missionarissen vroeger geweldig hun best gedaan), op elke straathoek staat wel een kruis of kapel, lijkt Limburg wel. We zagen een uitdagend bord Waterland en dachten als dat klopt, dan kunnen we ons zeker verfrissen. Nog twee km op naar het resort Waterland, daar heerste een volkomen vredige rust op de plaats waar het Dutch kanaal in de lagune terecht komt. Ook hier werden we verwend met mineraalwater en een geweldige bak koffie, de uitbater wilde alles wel voor ons regelen. Zelfs ons terugbrengen naar de stad, maar sportief als we zijn hebben we zijn aanbiedingen afgeslagen en zijn lopend terug gegaan. Je doet wat om fit te blijven. Na ons omgekleed te hebben in het guesthouse weer de zee in, zeg maar de zee uitgeworpen worden. Dus maar even kijken of er ook kokkels te vinden waren, wel andere soort schelpdieren die ze hier wel kokkels noemen en ook eten, maar dan moet je wat verder de zee in gaan om te graven, en met deze golfslag leek dat mij te gevaarlijk.
Hierna een restaurant aangedaan, dat we nog niet bezocht hadden. We gaan slapen ook al merken we dat zelfs na het douchen, het zand toch wel erg hardnekkig is, het bed was er niet vrij van.
01 februari We ontbijten in alle rust, zetten alle apparaten nogmaals op de opladers en pakken de rugzakken in. Ineke is een naad van haar bag nog aan het herstellen met draad en naald, dit gaat lukken zodat alles in de tas blijft. We checken uit om 12 uur en gaan bij een luxe resort chillen bij het zwembad. Vanavond om 21 uur met de tuktuk naar airport en dan om 02.50 uur vliegen. Op dit moment tot april is het vliegveld alleen ’s nachts open i.v.m. verbouwing. De toeristisch sector kan het merken dat er overdag minder vliegtuigen landen. Vannacht dus via Dubai naar Düsseldorf en dan met de trein naar Leeuwarden. See you!!