Via de spannendste weg goed aangekomen. - Reisverslag uit Dien Bien Phu, Vietnam van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Via de spannendste weg goed aangekomen. - Reisverslag uit Dien Bien Phu, Vietnam van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Via de spannendste weg goed aangekomen.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

17 Januari 2010 | Vietnam, Dien Bien Phu

De dag begon zeer sfeervol, het is niet ongebruikelijk dat de stroom er voor bepaalde tijd af is. Dus op weg naar de eetzaal stonden er allemaal kaarsjes op de trap en in het restaurant. We vertrokken vroeg. De haarspelden waren niet te tellen, de bergen die we overgegaan zijn ook niet en over de afgronden maar niet te spreken. Met gemiddeld 30 km per uur van SaPa naar DBP, prachtig, ik zou het wel willen overdoen maar dan met een eigen auto. Alles woont en leeft op deze weg, bordurende minderheden, varkens met biggen kinderen die spelen en vrachtverkeer. Ze zijn deze weg aan het verbouwen, dus veeeeel putten en nog veel meer stof. Onderweg rijstvelden in terrasbouw, overstekende waterbuffels, kippen met kuikens. Hier in DBP zijn we denk ik de enige toeristen, je kunt ze op een handvol tellen. Dus wat vragen in het Engels of Frans dat lukt niet, dus eigenlijk het gevoel dat je echt in Vietnam bent. Dan maar het gebaar maken dat je wilt slapen. Na wat zeulen toch een hotel gevonden, wat is dat trouwens in het Vietnamees? [Khachsan!] Prima kast gevonden, de receptionist heeft ons tegelijk een goed restaurant aangeprezen, het is geen taal die wij beheersen, dus maar aanwijzen wat je wilt eten en wel met stokjes. De kip zoals in China gewoon met een bijl in kleine stukjes gehakt, dus in elk stukje zat wel bot. Het smaakte voortreffelijk. Morgen gaan we de omgeving hier verkennen, De Fransen hebben hier hun veldslag verloren, lees maar na in Wikepedia de slag bij DBP. Misschien gaan we ook nog met de receptionist van het hotel er op uit.

• 17 Januari 2010 - 15:48

Rino En Rennie:

Lieve mensen,
    Wat spannend klinkt de treinreis, als jij het niet wilt overdoen Erick moet het wel heel erg zijn geweest.
    Vandaag zondag is het dooi en zacht weer de zon was er zelfs nog even bij en Rino en ik hebben
    net het tunneltje om gelopen.
    Heerlijk frisse lucht opsnuiven.
    Met handen en voeten praten dus, veel succes! met groet!

• 18 Januari 2010 - 08:57

Marie Louise:

wat leuk om te lezen ineke kun je voorstellen dat ik het met de motor prachtig vond geweldig he
    Gaan jullie nu via so of so la terug
    geniet lieve groet marie louise

• 18 Januari 2010 - 09:02

Corry:

had even niet gelezen! wat hebben jullie weer geweldig mooie dingen gedaan! prachtige foto's!
    prachtige tekst! reis lekker met jullie mee.
    alleen die rit met minivan sla ik even over! stoer ineke, maar ook weinig keus denk ik.
    hier guur,regenachtig. verder alles goed. liefs corry