Haiphong daar zit je dan zonder echt reisbureau - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Haiphong daar zit je dan zonder echt reisbureau - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Haiphong daar zit je dan zonder echt reisbureau

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

24 Januari 2010 | Vietnam, Hanoi

Van Ban Lac naar Haiphong met lokaal vervoer, dat gaat prima, alleen moet je wel even weten als je in Hanoi aankomt op welk bustation je bent en van welk busstation je naar Haiphong moet. Dus het maar met de taxi gedaan en een Vietnamese student meegenomen richting zijn college. Van Hanoi naar HP, dat nam 2,5 uur in beslag, ze probeerden het busje vol te krijgen voor we Hanoi uit waren, met een gangetje van 25 km/uur dat nam zeker drie kwartier, maar daarna ging het vlotter. HP is de grootste havenstad van Vietnam. We hebben daar een nachtje geslapen om door te gaan naar Halong City, om vandaar een tochtje te maken met de boot door Halong Bay. De buschauffeur was van goede wil en wilde ons langs de weg afzetten bij een paar motortaxis in de stromende regen. Daar hadden wij niet zoveel zin in, dus de bus aan de kant en iedereen ging er zich mee bemoeien, heeft zeker 8 minuten geduurd, toch maar in de bus gebleven, de regen lokte ons niet uit de bus. In een volgend plek over de hangbrug uitgestapt en eerst koffie gedronken. De cafehouder adviseerde ons om met de taxi naar de toeristenhaven te gaan van Halong City West en heeft dit in het Vietnamees opgeschreven. Dus weer 16 km terug, maar wel droog. Daar stonden alle reisorganisaties van Vietnam volk te lossen voor de boten die door de bay varen. Wat nu, hadden we het toch vanuit Hanoi moeten regelen? Een nette oudere vrouw aangesproken, met de vraag of we vier uurtjes konden varen en daarna met een bus rechtstreeks naar Hanoi terug konden. Geen probleem, voor 15 dollar varen, eten en terug naar Hanoi om voor een nog uit te zoeken hotel afgezet te worden. De boot was overkapt dus we konden droog blijven, aan boord hebben we een prima maaltijd gehad en ondanks het weer genoten van de rondvaart in file vorm door de baai die op de werelderfgoedlijst staat.

• 24 Januari 2010 - 18:42

Irma:

Heb jullie goed kunnen volgen en wat hebben jullie een boel gezien en gedaan. ongelooflijk. Jammer van de regen, maar zie ook op de weersverwachting dat het weer niet zo mooi is, toch wel jammer denk ik. Ook voor het echte vakantiegevoel. Hier is het weer gaan sneeuwen en is de temp. weer onder nul gedaald. Jorrit is veilig in Zweden aangekomen en heeft het erg naar zijn zin. Er ligt daar een halve meter sneeuw, wat veel is, volgens de mensen aldaar. Ook koud maar dat is misschien ook een kwestie van wennen. Zijn gisteren naar Nuenen geweest waar mijn zusje haar eerste expositie opende. Vond het super dat wij er apart voor gereden hadden, maar hebben er een dagje uit van gemaakt met Yvonne en Gerard. Ik weet dat als je in een heel ander land en cultuur bent de dagelijkse routine in Boksum heel ver van je afstaat dus dat zal bij jullie niet anders zijn. Heb visum voor india binnen en ga vrijdag voor de inentingen. Verder beetje aan het inlezen. Erick en Ineke nog heel veel plezier de laatste dagen en tot horens in Boksum.

• 25 Januari 2010 - 09:19

Marielouise:

ach wat jammer dat het weer slecht was toen in daar was zei ik tegen iedereen hier wil ik mijn 60ste verjaardag vieren leuk he groet en tot van de week groet en geniet