Drie dagen Hanoi, morgen naar Bangkok. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Drie dagen Hanoi, morgen naar Bangkok. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Drie dagen Hanoi, morgen naar Bangkok.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

25 Januari 2010 | Vietnam, Hanoi

Ja, het ging wel vlug vanuit Halong Bay terug naar Hanoi en via de gids onderweg een hotel geregeld. Dus zaterdag een uitslaapdag en slenterdag van gemaakt. Gisteren moest natuurlijk op zondag zoals het hoort, hoor ik mijn vader nog zeggen, een kerkje bezocht worden. Die katholieken ook, die hebben overal de boerenzonen naar toe gestuurd om zieltjes te winnen. Gelukkig de kerk was dicht, dus maar een tempeltje en pagode doen. Daar wat wierook aangestoken en wat papiergeld verbrand voor onze ouders zodat ze boven een beter plaatsje kunnen kopen (ik hoop dat het helpt.) Een aanrader is om hier het museum van schone kunsten te bezoeken, daar hebben we zonder verveling een lange tijd in rondgelopen. Zowaar was er nog een museumcafe voor een goed bakje koffie. Als je twee dagen door de stad loopt, dan wil je er wel weer op uit. Dus voor vandaag een trip geboekt naar de oude keizerlijke tempel in de ancient city of Hoa Lu, om daarna met het gezelschap te eten. Het was een prima Vietnamees buffet met geit en hond, dus hond gegeten, jammer voor zij die van honden houden, dat doe ik ook, maar het lag daar netjes klaargemaakt en ander zou toch iemand anders het opeten. We zijn ook nog even naar het Giethoorn van Vietnam geweest, je kunt Tam Coc vergelijken met het karstgebergte in China, of met Halon Bay, maar dan met land en rivieren ertussen inplaats van zee. Het was een excelente dag, georganiseerd tot op de minuut, maar je kunt dit ook prima op eigen gelegenheid doen, dus trotters die ons volgen, pak de bus en motortaxi en doe het on your own. Voor ons was het wel relaxt na de trip die we gemaakt hebben. Lig nu op bed met toetsenbord voor me dit verhaal te tikken. Hebben toch maar besloten de Trotter residenties voor twee nachten om te ruilen voor een kamer met wat meer luxe om alvast weer aan thuis te wennen. Zo hebben we een balkon, prive vrij internet, een jetstreambad en super ruime kamer. Met wat afdingen wat je hier overal moet doen in het laagseizoen valt een Formule 1 prijsje nog wel mee. Morgen op naar Bangkok.

• 25 Januari 2010 - 18:34

Willem:

Pracht tour maken jullie, hoor. Maar als jullie donderdag terug zijn kun je 's avonds wel weer naar conditietrainen, Erick!
    Gr. Willem (goeie reis verder en terug!)

• 26 Januari 2010 - 16:48

Rino En Rennie:

Hallo Lieve mensen
    Wat een mooie tour maken jullie.Heerlijk nog even in Bangkok te zijn. Ik zou er zo even willen zijn en wat dingen wilen bekijken. Wie weet gaan we nog eens.
    Nog even en jullie zijn weer thuis. Bereid je maar voor op de kou hier, en wat warms voor op Schiphol.
    Wat een prachtige foto van
    een ijsvogel zo mooi in beeld gebracht. In Drenthe
    ben ik onderweg een keer eentje tegen gekomen, ik werd er helemaal vrolijk van had nog nooit eerder zo'n mooi vogeltje met eigen ogen gezien.
    Straks gaan we naar Corry en Fokke te eten, Joost komt. Liefs en groetjes.