op weg naar Heiligenkirchen - Reisverslag uit Heiligenkirchen, Duitsland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu op weg naar Heiligenkirchen - Reisverslag uit Heiligenkirchen, Duitsland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

op weg naar Heiligenkirchen

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

25 Juli 2012 | Duitsland, Heiligenkirchen

woensdag 25 juli 2012 van Blankenhagen naar Heiligenkirchen.
Laat opgestaan, het ontbijt werd pas om 9 uur geserveerd, goed en afgepast. Wat minder kilometers vandaag, het zal 27 graden worden en we gaan het heuvelland in. Hebben maar besloten om dwars door Gutersloh te rijden de Miele stad en Brettelsman, beiden de grootste werkgevers (multiculti medewerkers) in de regio. Brettelsman is zelfs het tweede grootste bedrijf van de wereld sagt man. Welvarend, dat is te zien aan de nieuwbouw en geen nee te koop op cultureel gebied. Door een gezellig kletsende meneer de stad uitgeloodst, zijn fiets had al meer dan 30.000 km gedraaid, dus wij kunnen nog wel even. Terrasje gepikt in Verl, waar we met een paar werknemers van de grootste keukenfabriek de wereld economie hebben doorgenomen. We moeten de 1000 jarige Eik (eecke) natuurlijk wel met een bezoek vereren. Begint wat op en neer te gaan het landschap, dat drukt het tempo rap. Dachten we dat we al in Berlijn waren, was het maar een stukje van de muur dat we als gedenkteken van 20 jaar na de Wende tegengekomen zijn. Op een paar stedelijke stukken na weer genoten van een prachtig landschap, je raakt er bijna aan gewend, dus af en toe even denken wat is dit prachtig. Het wordt echt menens met de bultjes, de van Harinxmabrug is er niets bij, de benen krijgen op hun sodemieter. Zeker de laatste klim daar valt de Cauberg bij in het niet met een stijgings percentage voor mijn gevoel boven de 15 % en dan naar gasthaus het Waldsicht, in het laagste verzet heb ik 140 kg naar boven getrapt. Je moet er wat voor over hebben om hier te slapen, maar echt de moeite waard. Voor de afwisseling maar Grieks gegeten, het was voor de andere restaurants ruhe tag heute. We liggen nu plat 22.24 uur

• 28 Juli 2012 - 10:37

Bram:

Heb net even zitten kijken in jullie vorige reisverhalen en het valt me op dat het niet uitmaakt of je in een of ander exoties land zit of in dit geval op een fiets bij de buren om een goed/zinvol verhaal te versturen.
    Blijft leuk om het via deze site te volgen. Veel plezier de komende tijd.