Op weg naar Fang en op bezoek bij Liam - Reisverslag uit Fang, Thailand van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Op weg naar Fang en op bezoek bij Liam - Reisverslag uit Fang, Thailand van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Op weg naar Fang en op bezoek bij Liam

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

04 Januari 2010 | Thailand, Fang

De trein om wat te zien onderweg, is oke, maar dan moet hij geen anderhalf uur vertraging hebben, zo hebben we de mooie omgeving van Chiang Mai in het donker getreind. Bij de machinist gekeken, toch maar weer vlug weg uit de cabine, smalspoor met ongelijke liggers en een snelheid van 70 km op plaatsen waar 35 km aangegeven was, kun je maar beter niet te lang ervaren, zeker niet als het lijkt dat je recht op een rotsmuur aan komt denderen, was op zich wel weer iets wat je niet elke dag meemaakt. Goed aangekomen in Chiang Mai en daar lekker gegeten in de Night Bazar. En de volgende dag naar Fang, alles ging voorspoedig, Jip kwam ons tegemoet met de big fellow. Eerst een bakje gedaan in de coffee shop, en daarna met Ben, Graham en een gast van Ben op bezoek gegaan naar een paar plekjes in de bergen tussen de sinasappelplantages om te kijken of er ook kinderen zijn die nog niet naar school gaan. Op zich heeft Ben een goede dag gehad, want ze kunnen op een plantage een schooltje beginnen, om de kinderen van Shan vluchtelingen de kans te geven lessen in Thai te krijgen. Dit is van belang zodat ze zich op de plantage kunnen redden en als ze groter zijn om de gebruiksaanwijzing van de bestrijdingsmiddelen te kunnen lezen. Ik ga vanavond een Europeese maaltijd klaarmaken voor Ben, Jip en enkele gasten, dus straks even op de scooter naar de Tesco.
Vandaag even rustig Jildou gezelschap houden, Ineke en Jip hebben veel bij te praten.

• 04 Januari 2010 - 08:25

Corry:

lieve buren, hier eindelijk wat rust in de tent. heb net jullie verslag gelezen. super. geniet ervan en geef de big fellow een dikke knuffel. liefs corry

• 04 Januari 2010 - 10:03

Corry:

bedankt voor de prachtige foto's , vooral lachende liam. de eerst foto waar hij zo duidelijk op lacht, prachtig!! trotse oma

• 04 Januari 2010 - 18:01

Fokke:

Zie je nu wel dat ik nooit overdijf; het is toch een prachtig mannetje ??
    goede reis verder.

• 04 Januari 2010 - 18:01

Fokke:

Zie je nu wel dat ik nooit overdijf; het is toch een prachtig mannetje ??
    goede reis verder.

• 04 Januari 2010 - 19:24

Siep En Ytsje:

Goeie ,
    jimme reisferslach lêzen.Lekker ite ,op ''e tiid in wyntsje en noch wat sjen fan de wrâld , wat wol in boksumer noch mear!Noch de bêste winsken foar 2010 en pas goed op jimme sels.

• 04 Januari 2010 - 21:57

Irma:

Zijn ook weer terug in Boksum en check snel even de mail, hadden veel vertraging met vlucht o.a. door een tussenstop in Nantes omdat een passagier ziek werd en van boord moest worden gehaald. Wel hele lekkere dagen gehad en zijn weer terug in de kou. Ga morgen even jullie verhalen lezen, maar de foto's zien er in ieder geval goed uit. Geniet en en tot horens, irma

• 05 Januari 2010 - 09:06

Marian:

De reis gaat wel voorspoedig zo te zien.
    Hier ligt weer een nieuw pak sneeuw. Net de man van de verzekering gehad voor de vloeren keuken en kamer. dikke kus

• 05 Januari 2010 - 14:40

Robbert En Margreet:

Hallo Erick en Ineke,
    Net jullie mailadres van Corry doorgekregen.Kunnen we tenminste mee genieten van jullie vakantie.Wat een voorrecht om Liam al te zien. En wat een poppie he!Opa en oma kunnen er met recht trots op zijn!!Hier sneeuwt het nog steeds,dus daar hoef je niet jaloers op te zijn. Lieve mensen een hele fijne tijd daar en we blijven jullie volgen.Want in ons hart zijn we best wel een beetje jaloers!