Door Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Door Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Door Delhi

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

05 Januari 2015 | India, New Delhi

O5-01 Flightseeing.
Liggen pitten tot 9.30 uur om bij te komen van de vlucht en de uitleg hoe het gehele programma eruit gaat zien, dus we lagen pas om 03.30 uur. De chauffeur en de medewerker van het lokale reisbureau namen er wel plichtsgetrouw de tijd voor om ons midden in de nacht het program duidelijk te maken. Fit en monter opgestaan, even wennen aan het specifieke ontbijt en we kunnen zoals afgesproken om 10.30 uur de auto induiken, pas nadat de deur netjes was opengedaan door Kishan. Een chauffeur die wel van wanten weet en ook goed Engels spreekt. De gids heeft het program een beetje aangepast om de traffic jams te ontwijken. Uiteraard langs de highlights van New en Old Delhi gereden en bezocht.
Zoek ze maar op via google: Humayun’s Tomb, Qutab Minar, Red Fort, Jama Masjid en de laatste eer gebracht aan Ghandi. De jonge gids die nog zijn masters sociologie wil gaan halen, heeft onafgebroken uitleg gedaan over de bezienswaardigheden.
Kishan, de chauffeur ragt als een flessenborstel door het verkeer, wel veilig maar net aan.
Old Delhi is wat anders, uitstappen maar en het was zelfs lopend moeilijk om door de volgelopen weg een doorgang te vinden. Iedereen heeft dan maar één gedachte zo lijkt het; ik ga nu eerst. Ze blijven dus 5 centimeter van elkaar, dus kun je er lopend ook niet meer doorheen, ach daarvoor ben je ook op reis. Trouwens wel vaak de lompe wandelschoenen moeten uitdoen, voelt wel koud aan om op je blote voeten de gewijde gronden van de graftomben en moskeeën te betreden.
Dit gaat op de blaas werken, dus net als de Indiase mensen op je hurken achter de heg waar een ieder langs loopt je sas doen. Niemand die er wat van ziet, maar wel denkt waarom hurkt hij daar. Tussen de middag een lunch genoten in een chique restaurant. Nu net een wandeling gemaakt in de omgeving van ons hotel, om tot de conclusie te komen dat het binnen toch veiliger is dan buiten. Met enige doodsverachting kun je hier de straat oversteken. Dus maar in het hotel lamsbotten in spinaziesaus gegeten met een bol witte rijst en knoflook pancakes erbij.
Morgen gaan we naar Mandawa 280 km (6 uur). Weltrusten.

• 07 Januari 2015 - 20:26

Astrid:

Klinkt weer goed. Bijzondere stad lijkt me!
    Heb het goed. Groet van ons