Bandipur - Reisverslag uit Bandipur, Nepal van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Bandipur - Reisverslag uit Bandipur, Nepal van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Bandipur

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

28 Januari 2015 | Nepal, Bandipur

Lekker uitgeslapen, geprobeerd foto’s te plaatsen, maar de server werkt traag. Naar een echte bakker geweest, zowaar puntbroodjes gehaald en bij de dry store (supermarkt met alleen bewaarbare artikelen) mayonaise tuna gekocht. Dus we zijn er klaar voor om te vertrekken. De chauffeur Newang (zo is zijn naam goed geschreven) heeft zijn nieuwe Skoda weer netjes opgepoetst. En de gids Sundar gaat zowaar ook mee. Dus om klokslag 12 op weg naar Bandipur. Onderweg hebben we geregeld stil gestaan om de omgeving op te nemen. Ook misten we nu de auto’s die van de weggeraakt zijn weer niet. De Toyota minibusjes raggen weer als gekken ons voorbij en Newang blijft de rust zelve, met gemiddeld 40 per uur halen wij het ook wel, net zo relaxt.
Om 3 uur ter plaatse, even rust om om 4 uur een bergwandeling in de omgeving te maken. Wat een schitterend middeleeuws plaatsje en wat een prachtig gezicht op de rivier onder in de vallei. De bergrug van het Annapurna gebergte is de sfeerverhogende achtergrond. Dus rustig bergop, koeien op weg naar huis, kinderen die uit school alle kleine bergpaden ingingen, langs afgronden waar wij amper langs zouden durven. Volgens de gids gebeurt het zelden dat die kleintjes van 4 naar beneden vallen. Wat zijn wij dan beschermend. Ook nu weer een pracht zonsondergang gezien en kijkend naar de bergruggen nemen zij kleurrijk afscheid van de dag.
Op advies maar in het hotel gegeten, omdat het licht niet altijd de paden langs de afgronden verlicht. Heerlijk Nepalees gegeten met een groep Turkse leerlingen die hier les gaan geven. Bijzonder geen geraas en rustig eten of niet als ze het niet lusten. Zelfs nog een stuk taart gehad van een van de leerlingen die jarig was. Nu de hele avond nog voor ons, we zijn nog steeds onder de indruk dat alles zo relaxt gaat. Morgen op naar Kathmandu. We doen nog wel een tempel aan om in de sfeer te blijven.

• 28 Januari 2015 - 19:33

Paula:

Indrukwekkend hoor, mooi verslag!
    Goede reis terug.

• 28 Januari 2015 - 21:30

Bram:

Heb genoten van alle verslagen. De wijze van ons deelgenoot maken van de reis door die landen met een mooi verhaal en foto's waren super. Geniet nog, en een goede reis terug.

• 29 Januari 2015 - 16:02

Marian:

Zo te horen gaat alles heel relax in Nepal,mooie afsluiting van jullie reis
    bedankt voor de verslagen en goede reis terug. Liefs