Rondje Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Rondje Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Rondje Jaipur

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

18 Januari 2015 | India, Jaipur

Een stevig ontbijt en met de kiters als obers, kwamen we niets te kort. Koffie, toast, omelet met veel groenten en kruiden erin, fruit extra, dus vanavond maar weer met de mannen kiten (vliegeren).
De gids (grammofoonplaat) stond ons al op te wachten. Kishan had de auto weer schoon, dus alles was gereed voor de tour. Google de plaatsen maar even na, daar staan vast meer foto’s en mooiere op dan die van ons. Wat hebben we bezocht: Amber Fort, Hawa Mahal, City Palace, het observatorium Jantar Mantar en langs wat bezienswaardigheden gereden, de gids was niet echt super.
De jonge koning was thuis, hij woont nog in een afdeling van het City Palace, in dat paleis is prachtig spiegel mozaiek verwerkt van Vlaamse makelij. Deze Belgische familie renteniert in Bombay.
Uiteraard hebben we ons als brave bezoeker door een olifant omhoog laten brengen, om daarna aan het bovenstaande programma te beginnen.
De middag was fijn om weer zelf in te plannen, na een kwikke nap in het hotel zijn we met een simpel kaartje door de Pink City aan het zwalken gegaan, waar de apen en kwajongens op de daken springen en vliegeren. De geiten op de eerste verdieping op een betonnen weiland, kleine winkels waarvan er veel dicht waren omdat het zondag is. De vlaaien en drollen mijdend hebben we ruim twee uur door deze haveloze omgeving geslenterd, rioolgoten vol met plastiek en kites. De bomen die nu hun blad laten vallen, ontvingen een bonte scharkering van kleurige kites terug. In sommige bomen hingen er wel meer dan 40. De straatkeukens vertrouwden we niet want al bak je alles in de olie, als je kraam tussen de rommel en in de buurt van het open riool staat, dan wagen wij ons daar niet aan. Nog wel een Mac en een KFC tegen gekomen op de juwelenboulevaard, maar de verleiding kunnen weerstaan. Terug in het hotel het dak op om te kiten, ja het ging goed, zelfs de bediening kwam naar boven om te kiten. De buurjongens op een paar daken verder hadden weer de grootste pret omdat zij mijn vlieger weer als eerste uit de lucht maaiden. Na de krant te hebben gelezen, nu nog wat tijd om dit korte verhaal te schrijven.