Van Lima naar Ica - Reisverslag uit Lima, Peru van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Van Lima naar Ica - Reisverslag uit Lima, Peru van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Van Lima naar Ica

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

12 Januari 2016 | Peru, Lima

Dag allemaal, we hebben een goede vlucht gehad, komt zeker door de non die de gehele reis rozenkrans heeft zitten bidden. Het boek dat ik aan het lezen ben, staat in groot contrast hiermee. Kan er wel mee omgaan maar als je de bijbelvertolking van Dimitri Verhulst zit te lezen naast een extremistisch prevelende rozenkransbidster dan zijn de gedachtenkronkels niets bij die van de rivieren in het Amazonegebied. Dat dat dan in je hoofd kan omgaan is een zeer vreemde ervaring.
We werden toen we weer met twee voeten op de grond stonden, netjes opgehaald en in de met recht dé wijk Miraflores gedropt in een goed hotel. Lekker uitgeslapen en goed ontbeten. We zijn de wijk te voet gaan verkennen en zijn aan de boulevard blijven hangen in een café met uitzicht op zee.
Terug naar het Hotel Muriel in Lima zijn we door dezelfde taxi opgehaald en naar het busstation van Cruz del Sur gebracht. Je kunt als de kaarten al geboekt zijn, ze zo afhalen, gelukkig maar anders hadden we ook achter in de rij moeten aansluiten en veertig nummertjes moeten laten voorgaan. Dan hadden we deze bus zeker gemist. Gelukkig niet, alles liep op rollen zo ook de bus comfortabeler dan in het vliegtuig met regelbare airco boven je hoofd, verstelbare stoelen en een zit die doet denken aan de business class van de KLM. Zeer rustig over de Pan-American highway naar Ica gegleden, nooit sneller dan 84 km per uur, veiligheid ten top met een digicamera werd nog een smoel van alle reizigers getrokken voor het plakboek van Cruz. De bediening was minder vlot dan Ilona van de KLM waarvan ik een bijzondere behandeling mocht ontvangen.
De reis verliep voorspoedig; zandduinen, kippenfarms, zoveel heb ik er zelfs in Thailand niet gezien. De batterijkippen afgewisseld met mestkippen, ik denk dat ze er meer houden dan heel Nederland bij elkaar. Heb ook gezien waar onze Peruaanse spargel vandaan komt, eindeloze velden wuivende aspergeschieters en dan nog maar te zwijgen over het fruit en de enorme druiven voor het opeten die onder het bladerdek in een zak mogen rijpen om zo maar geen gif op hun wit of rode schil te kunnen ontvangen.
We zitten nu in een beschermde wijk van ICA. Gelukkig op de juiste plaats uitgezet nadat deze lokale taxidriver het wel 20 keer heeft moeten vragen. Leuke plek waar we terecht zijn gekomen. We zitten nu op de kip te wachten, ik heb er zoveel gezien dus eten die hap.