Relaxen of spanning - Reisverslag uit Lima, Peru van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Relaxen of spanning - Reisverslag uit Lima, Peru van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Relaxen of spanning

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

13 Januari 2016 | Peru, Lima

Dagje lummelen in Ica 13-01
Ja, gaan we wandelen of met de taxi, toch wandelen wat conditie opdoen voor de Slachte marathon in juni. We zijn op pad gegaan, is het nu 7 of 10 km, als je het de mensen vraagt, dan krijg je nooit het juiste antwoord en op de borden (als die er al staan) staat het ook niet. Oké 10 km kunnen we ook wel aan, hoewel de temperatuur op begint te lopen naar de 30 plus en kraakhelder, geen schaduw te vinden. El Ninja en de zandstormen uit de Atakcana woestijn hebben hier in de omgeving van Ica gezorgd voor een enorm duinlandschap dor en heet. Mooi gebied voor de jongelui om te zandboorden en met buggies over de toppen te racen. Onderweg moesten we natuurlijk ook een paar foto’s maken van die toppen, dus zoekend naar een goede fotospot kwam er een reusachtige herder op ons afstormen, zijn nekhaar stond stijf overeind en zijn geblaf, aangevuld door de gehele roedel bezorgden ons angstige momenten. Bij Ineke sprongen spontaan de haren uit haar arm en ik heb nog nooit zo luid ‘a la casa!’ uit mijn strot geperst. De reu stond op 50 cm stil, waar is die stok, je moet weten dat je in landen met veel honden die hier en daar hun eigen paradijs er op na houden, een stok wel uitkomst kan bieden. Net doen of we niet bang zijn en lopend dit paradijs verlaten, ging goed, de sporen die we achterlieten werden met nog enig gegrom besnuffeld en de reu verliet ons, gevolgd door de gehele groep. Genoeg adrenaline zorgde er voor dat we zonder vermoeidheidsverschijnselen aankwamen in de Oase Huacachina; een waterplas omringd door cafe’s restaurants en hostels.
Hier hebben we heerlijk de laatste adrenaline weggespoeld en genoten van dit prachtig plekje, waar de backpackers al jaren weet van hebben, leuke plek. Genoeg van de honden besloten we maar om met de taxi naar Plaza Major te gaan. Genieten van spelende kinderen en de schaduw van de palmen. Nog een wandeling gemaakt langs verschillende oude gebouwen waarvan er nog vele gerepareerd moeten worden na de zware aardbeving van 2007. Helaas was het museum gesloten i.v.m. maandenlange renovatie.
Op naar het hotel waar we aan de pool nog bedachten, dat we wel geluk hebben gehad. Om 18.50 uur met de bus naar Nazca.

• 15 Januari 2016 - 18:41

Marie Louise :

Hoi Erik en Ine.jah dat was zeker een behoorlijk shot.wie weet hebben ze daar wel dazer is zeker de moeite waard.groet en nog veel reis plezier.