Zand zon zee en veel meer..... - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Zand zon zee en veel meer..... - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Zand zon zee en veel meer.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

08 Januari 2012 | Gambia, Sere Kunda

Na een goede vlucht uit Nederland zitten we zomaar in het Sunset Beach Hotel, barbeque, wijntje en de sunset niet te vergeten. Vandaag de eerste excursies gehad op zijn Japans ja en dat in Gambia. Naar de krokodillen, groene had ik nog niet eerder gezien, maar dat kwam door de algenaanslag denk ik. Ze zijn wel koudbloedig en hadden geen zin om een bek aan Vereecken te wagen. Het batikken is ons uitgelegd, waarna Ineke en Marian weer afgeladen[?!] met sjaals en stofjes tevreden de bus in kwamen. Uiteraard mocht vandasg het nationaal museum en de market niet ontbreken. Ja met een gids voor en een gids achter je de markt over, Gambia tours past goed op zijn gasten. Hoe kan het ook anders om de lunch te genieten op een prachtig strand, met palmen in de groei. De kip met rijst smaakte goed er was verse sla bij en een uiensaus die zijn weerga niet kent. Ik heb het recept meegenomen, misschien kan het bijdragen aan een hogere uienprijs in Nederland als dit recept aanslaat.
Wel goed dat je hier op de markt de Nederlandse ui tegenkomt. Ze kunnen ze nu wel importeren, maar buiten dat is de ui met kip wel het nationale hoofdvoedsel. Na de breeving voor de rondtour hebben we nog de hele middag van de zon zee en het zand kunnen genieten. Morgen gaan we on tour Senegal Gambia, heel relaxt allemaal. We hebben niet veel mogelijkheden om te internetten, dus tot over een paar dagen.

• 08 Januari 2012 - 20:19

Irma:

Ja zo te lezen zijn jullie nu al ingeburgerd. Lekker eten, recepten meenemen en ook nog mooie stofjes scoren. Komt helemaal goed daar, ook het weer zie ik is lekker warm.
    Geniet van alles en tot horens.

• 09 Januari 2012 - 04:14

Annemarie:

Nog de beste wensen! Ik had jullie nog willen mailen, maar het was er nog niet van gekomen. Het is dus Senegal/ Gambia geworden. Goede keuze! Ben jaloers op jullie.
    Als je op de weg van Rufisque naar Thies richting St Louis rijdt (Senegal) mag je even zwaaien in het dorpje Sebikotane. Daar heb ik gewoond en gewerkt tijdens mijn stage in 2001.
    Heel veel plezier!
    groetjes

• 09 Januari 2012 - 09:09

Marielouise:

Hallo Allemaal ,

Ziet er gezellig uit ,probeer ook een beetje buiten de paden te kijken !!!!
    Geniet van de Senegal tour tot hoe ver gaan jullie
    lieve groet Marie louise

• 09 Januari 2012 - 13:45

Evelien:

ooh, wat heerlijk, buiten ontbijten ,zicht op het strand en onder de palmbomen! ziet er heeeeeeeerlijk uit.
    een leuk afwisselend reisprogramma en wens jullie heel veel plezier en genieten!
    liefs!

• 11 Januari 2012 - 16:01

Suz:

Ik zie dat jullie al genieten van het ontbijt en het mooie weer daar.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb morgen oppas nodig hoe moet ik dat nou weer regelen dan.

liefs en een dikke kus van Saartje