Uitgeschud - Reisverslag uit Dakar, Senegal van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Uitgeschud - Reisverslag uit Dakar, Senegal van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Uitgeschud

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

26 Januari 2012 | Senegal, Dakar

Lig nu voor het diner uitgeteld te rusten van de trip van vandaag. Van Sally naar Djiffer; prachtige natuur, eindeloze vlakten en kilometers strand en aan landzijde kreken met mangroves. Geweldige dag gehad, maar over de onverharde wegen of de zoutvlakten wel wat door elkaar geschud. Onderweg de dikste baobabboom van Senegal met een bezoek vereerd, maar wel jammer dat alle marskramers met hun agosie onder de boom verkoeling zochten. Schaduw scheelt toch vlug een graadje of 12. In Joal-Fadiout de lunch gebruikt en daarna met een gids het kokkel dorp bezocht. Ze hebben hier in alle eeuwen zoveel kokkels gegeten en gedroogd voor de verkoop, dat het een eiland is geworden in het krekenlandschap en dat zeker twee meter hoger is dan zijn omgeving. Dorpje barst van de katholieken, 90% die samen met de 10% moslims een moskee hebben gebouwd, kan Geert nog een Puntje aan zuigen, hij moet maar eens komen kijken hier in Senegal naar de harmonieuse samenleving. Dorpje barstte ook van de varkens, die mogen de roomsen wel eten.
Uitgeschud is ook de portemonnaie, er is een staking van drie dagen aan de gang van taxi's, bussen en de langeafstands bussen. De dieselprijzen liggen hier bijna op Europees nivo, dus dan maar drie dagen staken. Hoe kom je dan in Gambia, lopend of met paard / ezel en wagen duurt te lang. Wel een prive chauffeur gevonden die ons vandaag voor een goede prijs de omgeving heeft laten zien en die voor een nog forsere prijs ons morgen naar de grens van Gambia zal brengen. Nu maar hopen dat de ferry vaart en dat de Gambianen niet gaan staken, blijft dus wel spannend. We gaan nu even een hapje eten.

• 26 Januari 2012 - 21:20

Astrid:

geniet nog even de laatste paar dagen!
    groetjes van ons

• 27 Januari 2012 - 08:39

Irma:

Blijft dus spannend om op deze manier te reizen.
    Wens jullie een goede terugreis en geniet nog van de
    laatste dagen.
    Groeten.

• 27 Januari 2012 - 17:53

Bram:

De laatste week veel verhalen en mooie foto's erbij. Door jullie een aardig beeld gekregen van Senegal en Gambia. Een goede thuisreis gewenst naar een koud Nederland (komende week) en wellicht tot zien een keer aan de hertenweg.

• 28 Januari 2012 - 09:06

Marian:

Nou broer dit avontuur is toch wat je zoekt onderweg. Ik hoop dat ze jullie niet laten staan aan de kant van de weg. Grapje, ik begrijp dat je met een goed gevulde protomonai toch wel weer veel kunt regelen. Goeie terugreis.

• 28 Januari 2012 - 13:40

RINO EN RENNIE:

Hallo Erick en Ineke,
    Spannend begrijp ik! Veel geluk en goede reis en wel thuis.
    Joost dacht dat jullie zondag thuis kwamen.
    Heeft deze week hier even een hapje gegeten
    was gezellig.
    Hij liet een leuke foto zien op zijn mobiel van Marloes en Yme die net binnen kwam
    terwijl hij hier was. Ik vertelde Joost dat de foto van hem en Yme op facebook ook een leuke vond.
    Hij had er veel reacties op gehad.tot ziens!

• 28 Januari 2012 - 13:40

RINO EN RENNIE:

Hallo Erick en Ineke,
    Spannend begrijp ik! Veel geluk en goede reis en wel thuis.
    Joost dacht dat jullie zondag thuis kwamen.
    Heeft deze week hier even een hapje gegeten
    was gezellig.
    Hij had er veel reacties op gehad.tot ziens!