Rook en gerookt worden - Reisverslag uit Kotu, Gambia van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Rook en gerookt worden - Reisverslag uit Kotu, Gambia van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Rook en gerookt worden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

19 Januari 2012 | Gambia, Kotu

Maandag een zeer warme nacht achter de rug, overal zweet, alle porien aan het werk geweest, massageolie niet nodig. Op deze dag de laatste excursie gemaakt met de groep naar een oerbosje, met onderweg genieten van de palmwijn en onze toekomst laten voorspellen door een echte waarspreker. Er moeten wel offers gebracht worden, wil de voorspelling uitkomen. Dinsdag een stranddag. Ja dan waan je je in dit resort in westerse luxe met aardige bediening, die er voor wil zorgen dat je niets te kort komt.
We ondergaan de zon tot ze gaat slapen, van wit tot rood kruipen we daarna zelf op bed nergens onder want dat is te warm. Woensdag maar even uit dit luxe paradijs ontsnapt om met een deel van ons reisgezelschap een bezoek te brengen aan het vissersdorpje Tanji. Daar de vissers zien uitvaren voor hun een(H)achelijk avontuur. Door 25 kinderen en wat oudere jongeren een rondleiding door het dorp gehad, de geur van vis en rook was te veel van het goede voor een paar uit de groep. Cees hoeft voorlopig ook geen vis meer. De rookvis van een dag was voor snelle consumptie, de gedroogde vis (5 dagen) was voor de verre binnenlanden en voor export.
De jeugdige gidsen vertelden allemaal het zelfde en deden enorm hun best om bij ons in de gratie te komen. Alles van de vis is bruikbaar, de droge koppen en de vellen voor tuinmeststof. De super droge, van de graad vallende stukken, voor het maken van de vissaus, de gerookte delen om zo op te kanen. De moskee, de door Japan geschonken ijsfabriek; niets vergaten de jonge gidsen ons te melden. Na ze bedankt te hebben met een voetbal zijn we met dezelfde taxi teruggegaan naar het resort, niet sneller dan 30 km per uur, want de speling op het stuur was zo groot dat sneller rijden niet verantwoord is. In het resort aangekomen hebben we nog de zon gevolgd onder het genot van een paar biertjes.
Buiten het resort gegeten en een goede nacht gedraaid. Nu is het 19 jan. Marian is nu zowaar met een airobic sessie bezig. Moet nog vermeld worden dat Dorus een dolfijn zag langskomen met Marian haar bril op! Hij was helaas te snel en
Marian redt zich nu met de lenzen van Meintje. Het is voor ons de vraag wat ze allemaal kan zien! Ja hier wil ik het maar bij laten.

• 19 Januari 2012 - 13:05

Els Jippes:

Wat een mooie verhalen weer. De foto's zijn ook prachtig! Lekker genieten.

• 19 Januari 2012 - 17:12

Bram:

Erik, ik was al fan van je verhalen en ook deze 2 weken heb je me weer vermaakt met hetgeen jullie zoal meemaken. Spelling op het stuur is of afrikaans of het komt door snel typen? Kees en Marian, een goede reis naar de polder, de rest nog veel plezier de komende week.

• 19 Januari 2012 - 17:12

RINO EN RENNIE:

Hallo lieve Mensen,
    Erick en Ineke hartelijk dank voor jullie telefonisch bericht, erg bedankt voor jullie medeleven.
    Het heeft ons erg goed gedaan.
    Wat een mooie foto's zijn er weer te bekijken. Wij wensen jullie allemaal heel veel plezier
    en een goede reis verder.
    Ineke, morgen gaan we filmpje kijken bij Corry en nemen allemaal wat lekkers te eten mee en Corry zorgt voor de drankjes.
    Lijkt me erg gezellig, je hoort er nog van hoe het gegaan is. Straks wil iedereen film kijken in plaats van boeken lezen. We houden je op de hoogte. Kees wanneer ben je nu precies jarig? In ieder geval
    alvast
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EN MARJAN OOK VOOR JOU ONZE GELUKWENSEN
    MET KEES ZIJN VERJAARDAG.
    VOLGENDE WEEK HEBBEN WE WEER EETKLUB EN DAN DRINKEN WE ER EENTJE OP JULLIE ALLEMAAL. GROETJES!!!!!! Rennie.
    P.s. Irma heeft ook gebeld om ons sterkte te wensen en ze hebben het ook erg naar de zin.

• 19 Januari 2012 - 21:57

Evelien:

zijn jullie uitgerookt, uitgezweet!
    een koopje trouwens zo'n airco, een philips kost hier gauw 300 euro! dan slaap je wel lekkerder!
    nog een goede reis samen! mooie foto's!
    cees en marian een goede thuisreis gewenst!