Dagje varen en snorkelen - Reisverslag uit Isla Boca Brava, Panama van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Dagje varen en snorkelen - Reisverslag uit Isla Boca Brava, Panama van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Dagje varen en snorkelen

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

13 Januari 2014 | Panama, Isla Boca Brava

Vanmorgen om 9.30 uur met twee bootjes een uur met 20 knopen de Pacific ingevaren naar een nationaal waterpark. Parque National Marino de Chiriqui. Echt helemaal bounty, je kunt zelfs zo een kokosnoot op je kop krijgen en dan er van afkomen met slechts 4 hechtingen. Dit overkwam een Oostenrijker. Zijn vriendin mag de hechtingen er uit halen.
Prachtig om in een aquarium van 28 graden rond te zwemmen tussen duizend gekleurde mede aardbewoners, wat zijn vissen toch prachtig als ze in hun element zijn. Mijn rug en kuiten hebben ook een vreemde kleur aangenomen, je verbrandt hier zelfs in het water. Maar mijn pleeg heeft natuurlijk alles mee, uit een van de vijf zakjes voorzorgmaatregelen kwam zomaar zonnebrand en aftersun.
Lunch gehad op het zilverstrand onder de notenboom, waren nog niet rijp. Zelf koude koffie gemaakt twee pijpjes Nescafé met ¾ water in het flesje, schuim komt er op en je hebt een kaffe caldo crema.
Soms moet je wel behelpen maar dat is fun. Voor de afwisseling naar een ander eilandje gevaren Isla Parida, hier was het strand zo wit dat het bijna oogverblindend was. Geen visjes dus maar wat heen en weer zwemmen en met de Fransen, Oostenrijkers en Oregon een praatje gemaakt.
De dag vliegt zo voorbij, de boot in plannee elke golf doorklievend water, spat aan beide kanten gelijk op, wonder boven wonder worden we er niet nat van. Opeens gas minder, anker werd opgeborgen, alle losse spullen van de schipper ook en wij moeten onze spullen goed vast houden. Hup vol gas verder, de klappen op het water nog harder en de boeggolf en spatten tot op de zonbescherming; prachtig.
We hadden dit niet willen missen en dat voor $22,50 p.p. We zijn op tijd naar het restaurant gegaan, want de stroom is eraf en in het donker koken ze niet. Het wordt nog spannend of ze onze bestelling nog wel klaar kunnen maken. Het schemert al behoorlijk, zo rond 19 uur is het hier aardedonker, misschien komt de halve maan er nog door.
We hebben lekker gegeten bij candlelight. Morgen als er weer internet is, plaats ik het verhaal op het web.

• 13 Januari 2014 - 17:25

Corry:

wat heerlijk dat jullie weer zo een mooie reis maken! Voor mij is het heerlijk meegenieten. Hoef ik zelf niet meer......hoewel....
    Weer veel plezier gewenst. Hier alles goed, jullie huis nog oke!!!!xxxxxxx