18 Januari De omgeving van Ella. - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu 18 Januari De omgeving van Ella. - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

18 Januari De omgeving van Ella.

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

18 Januari 2017 | Sri Lanka, Ella

Alles op het gemak, na de vroege ochtenden wat uitgeslapen, goed ontbijt gehad, en na wat ompielen op de kamer, de wandelschoenen aangetrokken. Op naar Little Adams peak, door de theeplantages naar een prachtig uitzicht punt waar je soms de Indische oceaan kunt zien, maar vandaag niet. Na deze klim hebben we de tocht lopend voortgezet naar de-negen-bogen brug. Was nog wel een hele tippel, maar we hadden het uitzicht op de brug met een trein die er overheen reed, wel uniek want er gaan hier niet zoveel treinen, laten we zeggen dat we op tijd waren om dat te zien. Inmiddels was het lunchtijd geworden, met de bus een stukje route ingekort om een heerlijke salade te nuttigen in hotel Green View.
Na de lunch naar ons verblijf om een echte siesta te genieten (je hebt per slot van rekening toch vakantie). Om vier hebben we ons voor 30 cent naar de waterval laten vervoeren door de lokale bus. De driver was een wedstijdje aan het houden met zichzelf, om zo snel mogelijk de haarspelden en de afdaling te volbrengen. Het ging need, zouden ze op zijn Fries zeggen. Prachte waterval die ook een beetje te kampen had met de droogte, er kwam wel water naar beneden maar niet die hoeveelheid die normaal hier naar beneden zou komen. De stoere rotsbeklimmers werden door een dienstdoende agent met schelle fluit naar beneden gefloten, het hielp zowaar. Naar een tijdje begon het aardig fris te worden dus op naar het guesthouse, om ons daar op te frissen voor het eten, dit hebben we gedaan in restaurant Chill. Voor de afwisseling maar een pizza besteld die nog heerlijk smaakte. Kopje koffie op de kamer en de zaak inpakken. Morgen gaan we met de trein naar Kandy.