15 km trekking met gevoel van 30 km - Reisverslag uit Vientiane, Laos van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu 15 km trekking met gevoel van 30 km - Reisverslag uit Vientiane, Laos van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

15 km trekking met gevoel van 30 km

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

11 Januari 2010 | Laos, Vientiane

Het is hier ook winter zeggen ze, maar de sneeuw zou hier verdwijnen voor de zon. We gaan vandaag om 16.45 uur richting Hanoi en hebben even een bijkomdagje van de trekking van gisteren. We zijn aan de overkant van de Mekong met een gids door zijn Lao dorp gewandeld de heuvels in naar nog twee andere dorpjes van minderheidsgroepen die in Laos wonen. Prachtige tocht met veel oude tempels. Gelopen door struikgewas, bananenplantages, bos, over rotsen door rijstvelden en suikerrietplantage's. Het verschil in bouwstijl van de drie dorpjes was herkenbaar en een mooie ervaring om met een gids door deze omgeving te lopen. We zijn om 9.30 uur begonnen en waren met zonsondergang terug in LPB. Onderweg nog bruggen gebouwd en over boomstammen riviertjes overgestoken. Gerust in de farmschuurtjes in de rijstvelden, een aan te bevelen trekking, om het luie zweet een kans te geven om te ontsnappen, na het drinken van twee liter water elk. I recommand everyone who is in LPB to do a trekking with Sichanh tel: 5170512 or mail him: sichanhhatsadi@Yahoo.com. He is a good speaking english guide. Iedereen die ons verslag volgt, we vermaken ons goed en bedankt voor de reakties.

• 11 Januari 2010 - 10:45

Rino En Rennie:

Wat heerlijk dat jullie zo kunnen genieten het lijkt me ook fantastisch om mee te maken. Mooie foto's lekker veel.
    Dit is mooi voor het fotoboek wat je later ervan kunt laten maken, daar doe je het zeker ook voor, gezien het mooie fotoboek van Thailand.
    Het sneeuwt hier nog steeds het afgelopen weekend zijn we er niet uit geweest. Een beetje de sfeer van 1979, niet zo erg trouwens.
    Ineke je krijgt de groeten van Tina van afdeling Z. Ze heeft met je op 1500 gewerkt vroeger, Ze noemde
    Erick, Joost en Marloes ook. Ze herkende mij ook nog van vroeger, goed geheugen!
    Ik vertelde waar jullie waren en ze vroeg me om jullie de hartelijke groeten te doen
    en veel plezier te wensen.
    Bij dezen!
    Ook van Rino en mij liefs en de groeten.

• 11 Januari 2010 - 15:14

Irma:

Net even op mijn gemak jullie foto's bekeken. Prachtig hoor, geeft goed beeld van een wel heel ander land dan Nederland.
    Zo te zien zijn jullie niet overal de enige trekkers, wat zijn er toch overal weer veel reizigers en toeristen. Natuurlijk ook leuk om zo allerlei andere contacten op te doen en andere talen te proberen. Ineke kan je nog wat spaans kwijt ergens? Hier regeert nog steeds Koning Winter en we hebben dan ook maar besloten om niet naar Zweden te gaan rijden. Jorrit vertrekt nu vanaf Eindhoven met het vliegtuig en wij kijken of we rond eind maart of met auto of vliegtuig bij hem langs gaan. Ben bezig met visum aanvraag India en de inentingen. Volgende week even naar mijn zusje om verder dingen te bespreken, ik ben dan toch in Brabant.
    Tijd gaat snel en voor je het weet vertrek ik.
    Erick, Ineke ik blijf jullie volgen en wens jullie ontzettend veel plezier en een fijne tijd.

• 11 Januari 2010 - 16:53

Corry:

lieve buren, wat een prachtige foto's! heb het idee dat ik een beetje met jullie meereis! het is wel stil zo zonder onze buren! met jullie huis alles oke. heb vanmiddag inspektie gedaan en nog geen lekkage.
    geniet samen van het prachtige azie.
    liefs corry