Water kun je maar een keer laten vallen - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Water kun je maar een keer laten vallen - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Water kun je maar een keer laten vallen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

08 Januari 2011 | Ethiopië, Bahir Dar

Dag allemaal, nog even een verslag van deze dag. Wat handig dat Ineke gadgets aanschaft, dan kun je met de wifi stick van EIT zomaar in het Hotel Papyrus een berichtje op de weblog plaatsen. Lekker uitgeslapen en vanmorgen een boottochtje over het Tana meer gemaakt. De twee hippo's waren lui, gelukkig maar, we zitten niet te wachten op een confrontatie zoals een paar jaar geleden. Prachtig relaxte tocht, nog even gefilosofeerd hoe een nijlpaard hier in dit grote meer kan komen, tegen de waterval op. Mijn suggestie dat de nijlpaarden speciaal voor de toeristen hierheen gebracht zijn, hiervoor had onze gids geen goed woord over.
Zo kun je je ook afvragen wat er nog over is van Afrika's tweede grootste waterval, als je er ondertussen water door drie hydro-electrische installaties laat stromen. Ik denk aan de omgeving te zien dat we nog geluk hadden water naar beneden te zien vallen, er rest nu nog ongeveeer 10 procent. Het is trouwens ook het droogte seizoen. Tussen de nijlpaarden en de waterval hebben we ook nog een kerk gedaan, zeer indrukwekkend en als je alle schilderingen langsgaat, dat kun je haast niet anders dan Orthodox-Christen worden. Vanavond op zijn zaterdags gegeten en ons aan een gegrilde steak met frieten gewaagd. Koffie na en morgen een dag rijden naar de Simien Mountains. Allen gegroet, tot ziens als we weer ergens verbinding hebben.

• 08 Januari 2011 - 23:02

Rino En Rennie:

Wat mooie foto's prachtig hoor!.

• 09 Januari 2011 - 09:27

Marie-José:

Ja, inderdaad, de watervallen van de Blaauwe Nijl, zijn stukken kleiner dan 3 jaar geleden.
    Maar toen was het november, misschien ligt het daar aan.
    Ik las dat jullie de indierja hebben geprobeerd! Probeer ook eens de tipps.
    Groet, Marie-josé

• 09 Januari 2011 - 17:53

Marian:

Hallo fam.

Wat gaat een jaar toch snel voorbij. Julli staan alweer op de site waar ben je nu
    Geweldig dat jullie dit zo samen doen. Het ziet er wel luxe uit voor jullie begrippen. Gereden worden door een chauffeur. Komt dat door de leeftijd, gelukkig weet ik beter.
    Ik geniet van jullie foto's.
    kus Marian