Oneliners terecht of niet....... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Oneliners terecht of niet....... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Oneliners terecht of niet.......

Door: webmaster

04 Februari 2011 | Ethiopië, Addis Abeba

Ethiopie heeft alles....
De mensen niet...
Veel vee loopt er rond,te veel denk ik!
Graanproducten genoeg, is het goed verdeeld...
Veel handarbeid aanwezig; wat werken en baren die vrouwen...
Werken de mannen....
Erosie spoelt het vruchtbare land weg
Duststormen blazen het land weg, vanwege gebrek aan organische stof toevoeging in de grond...
Staan er over 10 jaar nog wel bomen?
Of lopen de vrouwen voor de foto met een bundel hout op de rug, om een birr te ontvangen...
Op school leren ze allemaal voor dokter of ambtenaar....
Waarom niet een vak leren.....
Waar zijn de loodgieters, de timmerlui, de bouwvakkers, de schilders, de stucadoors en tegelzetters......Het land heeft ze hard nodig!
Ethiopie is de graanschuur van Afrika. De veeschuur ook..
Heeft de regering oog voor het gewone volk....Het is een prachtig en trots volk.
Reizen laat je kennis maken met hun cultuur en historie.
Reizen in Ethiopië brengt je terug bij het nadenken over waarden en normen en bij de ontwikkeling van een volk.
Ik voel me machteloos, kan alleen geen verbetering brengen.
Na weer een weekje aan het werk geweest te zijn, ben ik er ook alweer aan gewend. Wij vergeten deze reis niet, prachtig en indrukwekkend is het zeker geweest voor ons. De groeten van ErickIneke.