Donkere avond in Debark - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Donkere avond in Debark - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Donkere avond in Debark

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

12 Januari 2011 | Ethiopië, Lalibela

Ja het is weer een paar dagen geleden dat wij een zeer droevig bericht hebben ontvangen uit Nederland, nog wel op de avond dat de stroom ook te wensen overliet, maar dit valt in het niet. We zijn op reis en gaan daar verder mee. We hebben een prachtige tocht gemaakt met bewaker, gids en picknickmand naar de Simien mountains. Mooi weer en een ontspannen wandeling.De moeite waard om voor deze wandeling door het stof te gaan. We zijn gisteren terug naar Gondar gereden om daar in de middag Gondar Castle te bekijken, wel indrukwekkend dat je deze resten van een keizerrijk nog tegenkomt in dit land. Een bijzonder goede gids mee gehad, zo zijn we de gehele geschiedenis van Abyssinia te weten gekomen. Na de kastelen zijn we de Debre Birhan Silassi Church gaan bezoeken, hier waren de echte tiengeboden ooit in het tabernakel opgeslagen. Mozes heeft de tien geboden namelijk in de Simiens mountains in ontvangst genomen van God. Ik blijf het erg vreemd vinden dat je ze niet mag zien. Lijkt mij nou wel goed voor de mensheid om de echte tafels met de tien geboden eens tot ons te laten doordringen. Na het beeldverhaal door middel van de oude schilderingen op de muren in het voorportaal van de kerk, hebben we ook deze te volgen reis door de geloofsgeschiedenis gemaakt. Met de zelfde gids zijn we naar het zwembad gegaan, Fasil Bath, hier laat men het bad vollopen voor de plechtige doopsvernieuwing die plaatsvindt op de Timkat viering 19 jan. Vandaag zijn we uit Gondar vertrokken om via de enige en zeer mooie route naar Lalibela te reizen, waar we morgen de uit de rotsen gehakte kerken gaan bezoeken. We waren al tevreden over de hotels, maar dit is wel top, met een prachtig uitzicht over het landschap wat ons blijft fascineren.... Tot het volgende bericht, het gaat goed met ons en we wensen iedereen die ons volgt het beste; heb het leven lief.

• 13 Januari 2011 - 10:41

Corry:

goed dat jullie genieten ondanks donker weer! gisteren met renny,rino,joost gegeten en aan jullie gedacht.
    een bijzondere reis lijkt me, toch jammer dat we niet meegegaan zijn!!!
    een goede tocht en we wachten vol spanning op de volgende mail.
    liefs fokke en corry

• 13 Januari 2011 - 11:47

Rino En Rennie:

Lieve Erick en Ineke,
    We hebben een goede avond gehad samen met Joost Corry en Fokke en aan jullie gedacht
    en de 3 mannen hebben in de rookkamer zelfs contact met jullie gehad wat we heel bijzonder vonden.
    De techniek staat toch voor niets!
    Mooi om jullie weer te volgen via de mail en de foto's
    zijn weer prachtig.
    Met Simone haar herstel gaat het goed gelukkig waar we heel blij om zijn.
    Ik ben weer 2 keer per week gaan zwemmen en andere dingen weer opgepakt die ik voorheen ook deed
    en dat bevalt tot nu toe goed. En ik krijg leuke reacties van mensen die me weer terug zien na lange tijd, wat me raakt en ik geniet ervan.
    Liefs en groetjes.

• 13 Januari 2011 - 15:11

Marian:

Komen jullie ook andere en bijzondere bevolkingsgroepen tegen.
    Ik bedoel zoals de Maori's. Zijn daar ook muizen en ratten net als
    vorig jaar ineke of ben je nu bang voor zandkruipertjes....
    Joost heeft me geholpen met skype en zodoende hebben we veel
    contact met elkaar
    zoen van de hele fam.