Op de markt is alles te koop - Reisverslag uit Arequipa, Peru van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Op de markt is alles te koop - Reisverslag uit Arequipa, Peru van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Op de markt is alles te koop

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

17 Januari 2016 | Peru, Arequipa

17-01 Arequipa III
Smullen maar als je over de markt loopt, het blijft altijd weer een prachtige tijdsbesteding.
Je leert veel van de eetgewoonten van een land kennen. Hadden wij maar van deze versmarkten in Nederland, ik zou elke dag gaan. Veel lokale boeren brengen hun eigen gemaakte, opgekweekte producten zelf naar de markt, waar een van de familie het probeert te verkopen. Alle onderdelen van een beest zijn te koop, zo ook ballen van een stier, die een aardige mevrouw aan mij wilde slijten. Ik had dat wel nodig dacht zij, de Chinezen gebruiken ze voor de opwekking. Ik vond het eigenlijk meer een belediging, maar als grap wel aardig. De kippen zijn hier wel twee keer zo zwaar als bij ons.
Moet wel eerlijk zijn, ik denk dat onze portie antibiotica fors aan het toenemen is na de vele eieren en kip die we hier eten. Wat dat betreft moet men hier nog veel leren, er zijn al wel biologische producten te koop.
De vrouw die een vis stond te fileren, sneed zichzelf in de duim, daar werd ik zelfs bleek van, ik zag het gebeuren en het bloed gutste uit haar duim.
Na de bloemen en de sapjes, de varkens en alpaca afdelingen, zijn we al zwervend naar het hotel gegaan voor een siesta. Na dit heerlijk rustmoment hebben we een taxi gehuurd om de omgeving te verkennen, toch de volgende keer maar een beter Engels sprekende chauffeur uitzoeken.
De tassen zijn gepakt, we gaan vroeg opstaan om met prive vervoer naar de Canon del Colca te gaan.

• 18 Januari 2016 - 12:10

Irma:

hallo Erick en Ineke,

Klinkt allemaal heerlijk en avontuurlijk. Hier is het ook erg zonnig
    alleen geen 30 graden maar een beetje een wintertje met
    temperaturen onder nul.
    Heel veel plezier.

irma

• 18 Januari 2016 - 22:53

Astrid:

Hoi daar,
    Zo, eindelijk jullie verhalen gelezen. Het is weer genieten!
    Die cavia....ik weet niet hoor...moet dat?
    Dan toch liever stierenballen