Op de markt is alles te koop - Reisverslag uit Arequipa, Peru van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Op de markt is alles te koop - Reisverslag uit Arequipa, Peru van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Op de markt is alles te koop

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

17 Januari 2016 | Peru, Arequipa

17-01 Arequipa III
Smullen maar als je over de markt loopt, het blijft altijd weer een prachtige tijdsbesteding.
Je leert veel van de eetgewoonten van een land kennen. Hadden wij maar van deze versmarkten in Nederland, ik zou elke dag gaan. Veel lokale boeren brengen hun eigen gemaakte, opgekweekte producten zelf naar de markt, waar een van de familie het probeert te verkopen. Alle onderdelen van een beest zijn te koop, zo ook ballen van een stier, die een aardige mevrouw aan mij wilde slijten. Ik had dat wel nodig dacht zij, de Chinezen gebruiken ze voor de opwekking. Ik vond het eigenlijk meer een belediging, maar als grap wel aardig. De kippen zijn hier wel twee keer zo zwaar als bij ons.
Moet wel eerlijk zijn, ik denk dat onze portie antibiotica fors aan het toenemen is na de vele eieren en kip die we hier eten. Wat dat betreft moet men hier nog veel leren, er zijn al wel biologische producten te koop.
De vrouw die een vis stond te fileren, sneed zichzelf in de duim, daar werd ik zelfs bleek van, ik zag het gebeuren en het bloed gutste uit haar duim.
Na de bloemen en de sapjes, de varkens en alpaca afdelingen, zijn we al zwervend naar het hotel gegaan voor een siesta. Na dit heerlijk rustmoment hebben we een taxi gehuurd om de omgeving te verkennen, toch de volgende keer maar een beter Engels sprekende chauffeur uitzoeken.
De tassen zijn gepakt, we gaan vroeg opstaan om met prive vervoer naar de Canon del Colca te gaan.

  • 18 Januari 2016 - 12:10

    Irma:

    hallo Erick en Ineke,

    Klinkt allemaal heerlijk en avontuurlijk. Hier is het ook erg zonnig
    alleen geen 30 graden maar een beetje een wintertje met
    temperaturen onder nul.
    Heel veel plezier.

    irma

  • 18 Januari 2016 - 22:53

    Astrid:

    Hoi daar,
    Zo, eindelijk jullie verhalen gelezen. Het is weer genieten!
    Die cavia....ik weet niet hoor...moet dat?
    Dan toch liever stierenballen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ErickIneke

Ze staan binnen, te overwinteren. ondertussen zit ik er wel achter als je met pensioen gaan zo wilt noemen.

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 114454

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 02 Februari 2017

From sky high to lovely island

09 Januari 2016 - 31 Januari 2016

Op naar Zuid Amerika Peru.

04 Januari 2015 - 01 Februari 2015

Van links naar rechts India Nepal

02 Januari 2014 - 30 Januari 2014

Pan Amerika

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Indonesië de gordel van smaragd

22 Juli 2012 - 23 Juli 2012

Op bezoek bij de buren

06 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Gambia Senegal

05 Januari 2011 - 30 Januari 2011

De acht van Addis Ababa

30 December 2009 - 28 Januari 2010

Van Boksum via Bangkok naar Hanoi

31 December 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: