De kerkgang.... - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu De kerkgang.... - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

De kerkgang....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

13 Januari 2011 | Ethiopië, Lalibela

Geweldige dag, meer kerken op één dag kan niet en dat onder leiding van een oude grijze Ethiopiër. We hebben eigenlijk alleen maar naar de verschillende bouwstijlen gekeken. Deze kerken zijn van boven tot onder uit de rotsen gehakt, 11 stuks hier in Lalibela [www.Lalibela.com voor meer informatie]. Koning Lalibela moest van Jezus hier Nieuw Jeruzalem oprichten. Je vindt hier dus de Calvariberg, de Jordaan rivier en meerdere oud-testamentische bekendheden. Ze hebben het met behulp van engelen in 23 jaar voor elkaar gekregen. We blijven ons verbazen en als je eens wat anders dan de Costa´s wilt, Ethiopië is mijn advies. Groeten allemaal en tot volgend nieuws.

• 13 Januari 2011 - 19:14

Klaas En Irma:

Tja, ik mag van Irma niet zeggen dat de foto's prachtig zijn, want dat doet iedereen al. Het landschap en de gebouwen en de enorme variatie had ik niet verwacht. de beelden die ik ken van Ethiopië zijn eigenlijk alleen maar de ronde hutjes in een droge omgeving. Het doet wel onwerkelijk aan als je hier vanuit de stromende regen naar een warme wereld kijkt. Heel veel plezier verder!

Klaas

• 13 Januari 2011 - 20:09

Bram:

Kijk ook weer mee, en verbaas me eveneens over de variatie in het landschap. Ik dacht meer aan een zandbak, (maar nu ik wat beter heb gekeken is dat meer in noord-afrika) en aan de armoede die je meekrijgt van tv. en vooral ook aan die ronde buikjes van de kinderen.
    Veel plezier nog en zet vooral nog veel foto's op deze site.

• 14 Januari 2011 - 10:53

Marie-José:

Hallo Erick en Ineke.
    Ondertussen zijn jullie weer terug in Addis.
    Misschien nog een paar tips.
    Laat jullie eens brengen naar Lime Tree (Bole road?) je kunt daar goed eten en vooral heerlijke sapjes drinken.In een hoek van het restaurant is een leuke boekenwinkel.
    Beneden kun je voor weing geld je heerlijk laten masseren, duurt ongeveer een uurtje en je komt er als herboren buiten.
    Voor leuke souveniertjes kun je naar Churchillroad(bij het postkantoor)
    heel veel winkeltjes, tot aan de nok gevuld. Je moet hier wel afbieden.
    Wij gaan liever in het allereerste winkel, die ziet er echt netjes uit, vriendelijke bediening en de prijzen zijn er zo laag ,dat je niet meer af hoeft te bieden.
    Maandag zijn jullie bij Annemarie. Geef haar een dikke kus van ons beiden.
    Nog heel veel reisgenot in dit prachtige land.
    groet, Jan en Marie-José

• 14 Januari 2011 - 11:25

Rino En Rennie:

Dag Erick en Ineke,
    Jeetje wat zien jullie toch ontzettend veel. De kerken lijkt me bijzonder om te zien uitgehouwen uit de bergen. Die met de waterpartij ervoor ,heel mooi!
    De foto waar Ineke zit te typen is geestig.Ik zeg het nog een keer! alle foto's zijn prachtig en wat een uitzicht heeft Erick vanaf de berg.
    De overgang van het weer hier, druilerig, regenachtig, saai. (Ik heb het licht aan anders is het zo somber in huis) naar jullie weer is groot.
    Veel plezier en heerlijk genieten samen. Rennie