Van dorpse stad naar een metropool - Reisverslag uit Singapore, Singapore van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Van dorpse stad naar een metropool - Reisverslag uit Singapore, Singapore van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Van dorpse stad naar een metropool

Door: erickineke

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

02 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Ieder die dit leest een gezond en voorspoedig 2013. Als je zo op oudejaarsdag naar de trein gebracht wordt en een reis langs Lelystad Centraal maakt om via de Oostvaardersplassen naar Amsterdam te reizen, dan gaat het nog niet zo slecht in Nederland. Ik kan je nu al voorspellen dat we ons zorgen gaan maken over het grastekort in de Oostvaarder.
Ja het is wel uniek dat je samen met de opa's en oma's het oud en nieuw mag vieren, dat zal Yme gedacht hebben. Wat hebben de oma's hun best gedaan om het mantjse het naar zijn zin te maken.
Marloes heeft een lekkere oudjaarsmaal klaargemaakt, met oliebollen als toetje. Het werd zomaar 24.00 uur en laat dan de pleuris uitbreken in Amsterdam. Staande op het dakterras te genieten van andermans vuurwerk konden we af en toe de vuurpijlen maar net ontwijken. Deze vreedzame oorlog heeft toch dik een uur aangehouden voordat het minder werd.
Nog een paar glazen champagne gedronken en hierna zijn we snurkend op de slaapbank de nacht ingegaan. Wat is dat vroeg dan als om 7 uur die twee telefoons afgaan, ja ook mijn telefoon moest mee van Ineke.
Rugzakken opgeladen en naar de bus. Prachtig dat openbaar vervoer in ons land, het staat er en rijdt ook nog. Gelukkig dat door deze ochtendwandeling wat van het brakke gevoel weggestapt werd.
Op Schiphol ging alles alsof we niets anders doen en ik kan iedereen aanraden om Azie maar aan te doen met vluchten van Singapore Airlines.
Hier is de service nog zoals je dat mag verwachten.
Op airport Singapore de stopover-formulieren opgehaald bij een speciale desk bij de uitgang van het vliegveld. Even wachten en we werden vanmorgen zo naar het hotel gebracht. Omdat we nog niet op de kamer mochten, hebben we eerst op ons gemak door de wijk Little India gezworven. Prachtig om hier het wakker worden van dit deel van de stad mee te maken en de mensen hun ontbijt met de vingers naar binnen te zien werken.
Toch maar even naar het hotel, we mochten al op onze kamer, wel 6 uur voor de officiele tijd, dus maar even gepit. Vanmiddag hebben we gehopt met de bus van de ene attraktie naar de andere, de investering van de stopover kan zeker uit voor mensen die een tussenlanding in Singapore maken.
Vanavond lekker gegeten in de Brewery. Wel toeristisch maar het pilsje dat ze tappen is de moeite waard en de beef van het Japanse Wayku rund is van een goddelijkheid die je niet wilt missen.
Op dit moment zijn we wat vroeg naar ons bed, Ineke is al onder zeil. Morgen gaan we slapen bij een lokaal gezin. Nog wat aan sightseeing doen en bonnen van de stopover opmaken.

• 02 Januari 2013 - 16:46

Evelien En Thijs:

wat een stad! wensen jullie een hele mooie reis, happy new year! de botanische tuin is mooi!!!

• 02 Januari 2013 - 17:04

Marie-josé:

Dag Erick en Ineke.
    Allereerst nog onze beste wensen voor 2013.
    Jullie zijn al op weg naar Indonesie.
    Hele fijne vacantie toegewenst.
    hartelijke groet, Jan en Marie-José

• 03 Januari 2013 - 11:02

Klaas:

Jeetje, wat een raar idee dat jullie zomaar weer aan de andere kant van de wereld zitten. Alleen al voor het weer lijkt het me heerlijk! Ik wens jullie een prachtige reis toe en geniet ervan!

Klaas