In de trein - Reisverslag uit Meppel, Nederland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu In de trein - Reisverslag uit Meppel, Nederland van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

In de trein

Door: Erickineke

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

01 Februari 2013 | Nederland, Meppel

Gisteren om drie uur met de taxi naar het vliegveld. Dan toch blij dat we voor Sanur gekozen hebben om de laatste dagen rustig aan te doen. We hebben twee goede vluchten gehad en nu in de trein zitten we te genieten van de Nederlandse natuur. Heb niet veel kadavers gezien in de Oostvaardersplassen. Net buiten Zwolle lopen de reeen te grazen, de hazen zitten achter elkaar aan en de gedoogganzen vreten het weiland kaal. Je krijgt het idee dat we een rijke natuur hebben hier in Nederland. Het zal nog wel generaties duren voordat men in de gordel van smaragd de natuur beter leert waarderen, door hun afval niet zomaar overal te dumpen en de kostbare landbouwgronden volbouwt met te grote huizen. Heeft men nog niet door dat hoe groter je bouwt, je meer onderhoud hebt, zal wel komen omdat ook daar het woord prestige nog wat betekent, in de slechte zin dan. Misschien moeten we prestige maar ergens anders aan gaan afmeten zodat de drie P's (People-Planet-Profit) meer tot hun recht komen. Laten we nagenieten van deze reis en kijken of we nog aan de PPP kunnen werken. Nu ik een blik naar buiten werp, is het wel een natte zooi buiten en alle ijs is weg, maar de winter kan nog beginnen. Zal eens achter een paar safehips aan, zodat we misschien nog een schaats kunnen trekken.

We hebben genoten van het land, de mensen, de tempels, de musea, de oerang-oetangs, de vulkanen, het reizen per vliegtuig, bus, trein, motorbike, ferry, tuk-tuk, maar ook van het strand, de wandelingen, klauterpartijen en zeer zeker van het reizen met elkaar.

Alle volgers bedankt voor de reacties, de foto's komen nog, liefs Erickineke.

• 01 Februari 2013 - 13:49

Evelien En Thijs:

welkom thuis, reizigers.
    we hebben een mooi beeld van indonesië gekregen door jullie ogen. mooie ontmoetingen en mooie plekjes. bedankt voor alles en kom rustig weer bij maar vooral sterkte met de gang van alledag!

• 07 Februari 2013 - 13:48

Rino En Rennie:

Hallo Erick en Ineke
    WELKOM THUIS
    WE ZIEN UIT NAAR DE EERSTE EET KLUB OM O.A. JULLIE VERHALEN TE HOREN EN DIE VAN FOKKE EN CORRIE.
    WIE VERRE REIZEN MAAKT KAN VEEL VERHALEN.
    MET GROET R EN R.