Dagje sightseeing - Reisverslag uit Singapore, Singapore van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu Dagje sightseeing - Reisverslag uit Singapore, Singapore van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

Dagje sightseeing

Door: Erickineke

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

03 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Uitgeslapen 8 uur nee toch 8.30, op de valreep nog het ontbijt kunnen halen. Alles ingepakt en in beheer gegeven, we kunnen weer op het gemak wat gaan bekijken, we zijn er klaar voor. Maar besloten om eerst kaartjes te kopen voor het gehele openbaar vervoer, dan spring je zo naast de bus in de metro, het maakt het zwalken door de metropool wel aantrekkelijker. Maar niet altijd, want vanuit de sauna in een vrieskist duiken is niet altijd even comfortabel. Oke op Sentosa eiland aangekomen wel toeristisch, maar indrukwekkend om te zien hoe de handel en wandel samengaan in deze stad. Na veel hoog- en laagbouw ook de laagbouw van Holland village bezocht, waar vroeger onze kooplieden hun stulpjes hebben neergezet. O ja, je vergeet bijna wat je zoal doet op je gemak, de wandeling door de botanische tuin bracht ons terug naar 4600 miljoen jaar geleden, je kunt er wel dagen rondlopen als je er oog voor hebt. Via de orchard road (de winkelstraat) terug naar het hotel om de rugzakken op te halen. We hebben trouwens in Aziatisch beste foodplaza gegeten, het maakt je keuze niet gemakkelijk, want je kunt kiezen uit menu's uit de verschillende landen uit de omgeving. Voordeel van de meerdaagse vervoerskaart is dat je je vrij snel kunt verplaatsen in deze landstad. Op zoek naar ons gastgezin, hier zullen we nog twee nachten verblijven. We hadden de gastheer gemeld dat we het wel zullen vinden, maar dan kom je uit de metro te Pasir Ris en dan heten alle straten Pasir Road en daar zijn er veel van. Gelukkig was 12 nog te vinden maar dan de flat, ja deze had het nr 108, nu maar bellen op welke verdieping, de zesde, een alleraardigste mevrouw doet open en wil ons gelijk al het niet toeristische Singapore laten beleven, morgen maar meer. De whirlpool lokt zo dat we gelijk het bad ingedoken zijn, om morgen weer fit uit te zwerven. Welterusten.

• 04 Januari 2013 - 10:51

Rennie En Rino:

Hallo Erick en Ineke, De beste wensen voor 2013. Mooi foto,s prachtig!
    Wat hebben jullie al veel gezien in zon korte tijd.
    Goede reis en veel plezier met groetjes Rino en Rennie