What's the difference - Reisverslag uit Medan, Indonesië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu What's the difference - Reisverslag uit Medan, Indonesië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

What's the difference

Door: Erickineke

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

05 Januari 2013 | Indonesië, Medan

Zo sta je om 5 uur op om de reislust te bevredigen. Taxi door Hayati geregeld was er op tijd om ons naar de luchthaven van Singapore te brengen. Met Silkair naar Medan in Indonesie gevlogen, weer uitstekend verzorgd. Krijgen we van de tijdzone zomaar een uur erbij, dit maar gebruikt om in het simpele hostel het bed uit te testen. Zowaar nog een paar uur, laten we zeggen aftersleep gehad. Dan op het gemak vanmiddag met de becak de stad verkend (soort tuk tuk) maar levensgevaarlijk om er mee te reizen. Vanmiddag na ons gebed in de witte mosk de antropologische geschiedenis van dit stuk van Azie opgesnoven in het Negeri museum. Zit trouwens nu smerige sigarettenrook op te snuiven, moet ik even kwijt. De oude koloniale stad bezocht en in een park de dansende sportende jongelui gadegeslagen. What's the difference met Singapore, aaallllllleeeesssss. Het verschil tussen een stad met smetvrees en deze wegwerpstad is dus niet anders dan zo weer te geven. Morgen gaan we de jungle in, ik hoop dat het niet regent en dat de gids de weg weet, de zuurstof is hard nodig om de onverbruikte tweetakt dampen uit de longen te verdrijven. Gezellig straks samen douchen er zit geen houdertje aan en het is koud water, dus inzepen en afspuiten om zo schoon in onze eigen lakenzak te duiken.

• 06 Januari 2013 - 12:05

Bram Janse:

Ga even melden dat ik jullie weer kan volgen. Geniet van de verhalen en de foto's en probeer op de kaart te volgen waar de reis zoal langs gaat. Ben benieuwd of ik dagelijks iets mag verwachten als jullie in het 'bos' zitten. Wens jullie fijne weken toe.