In paradise - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu In paradise - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van ErickIneke Vereecken - WaarBenJij.nu

In paradise

Door: erickineke

Blijf op de hoogte en volg ErickIneke

23 Januari 2013 | Indonesië, Pemuteran

Heerlijk uitgeslapen, kilometertje gezwommen, heerlijk water, farmers breakfast en besloten om maar niks te doen vandaag, maar om een uur of 11 bedachten we een strandwandeling te gaan maken. De hoge luchtvochtigheid en de temperatuur van 34 graden past niet echt bij het paradise. Van de kust het boerenland ingelopen. Fijn de mestgeur, de varkens, geiten en koeien weer te ruiken, want afwisseling is nodig. Komen we aan bij een trap omhoog alsof we nog niet genoeg hoogte meters hebben gemaakt. Drijf van het zweet boven aangekomen bij een hindoe tempeltje en een picknickplaats, heerlijk koel met een prachtig uitzicht over de baai. Na de rust nog verder omhoog om weer een tempel tegen te komen met zowaar een bamboe bed. Een tukkie gedaan en de meegenomen potato chips lunch genuttigd. Heerlijk koel paradijselijke temperaturen. Staan we op en als uitnodiging zien we nog een trap, uiteindelijk volgens ons bedoeld om echt in hogere sferen te komen. Kan gemakkelijk, we hadden wierook en lucifers gevonden en hebben geweldig genoten op deze koele hoogte. De terugweg op goed geluk met toch het juiste richtingsgevoel naar het www.tamansaribali.com te lopen. Kopie koffie gedaan en bedacht dat we wel konden snorkelen, althans ik.. Ze hebben hier voor in de zee een proef liggen om koraal te kweken, met stroom wordt er calciumcarbonaat rond ijzerdraad gemaakt waarop ze later honderden soorten koraal hebben geplant, met het gevolg ook een diversiteit aan visjes. Werkelijk het is niet te beschrijven maar zo snorkelend geweekt te worden tot het vel er af drijgt te weken, is de moeite waard. Een van de weinige plekken met zo een verscheidenheid aan vis en koraal naast het vele groen. Nu alle andere kleuren van het spectrum gezien, tot alle soorten fluoriserende kleuren aan toe. Ga morgenvroeg nog even. We komen net terug van de voetmassage en pedicure, gelijk mevrouw Boonstra uit Dronrijp. Onze voeten hebben het wel verdiend om het paradijselijke gevoel nog te versterken. We zitten nu aan versgeperste sapjes te genieten van het klotsende water op het strand in een goddelijke ambiance. De keuken is goed dus we blijven hier ook voor het diner. Morgen vertrekken we naar een andere plek.

• 23 Januari 2013 - 12:42

Hans Pelgrom:

Zus en zwager inparadise en wij in de kou en gladheid.Het is oneerlijk verdeeld in de wereld, maar dat wisten we al.Geniet er nog maar even van en blijf ergens hangen als het goed is.
    groet,
    Hans

• 24 Januari 2013 - 17:18

Rennie:

Met de kou hier lijkt het mij wel heerlijk om daar te zijn, wat sfeervolle foto's.
    Veel plezier nog in dat mooie land. met groetjes en liefs Rennie